آشنایی با قومیت هندی چینی به نام میزوها و فرهنگشان

به گزارش آسانسور، هند کشوری بزرگ و پر جمعیت در آسیاست دارای مردمانی مهربان، مهد تمدن های کهن، ادیان و مذاهب گوناگون. مراسم های عجیب، جشنهای شاد و پر از رنگ، غذاهای تند و طبیعت زیبا از دیگر خصوصیات این کشور شگفت انگیز به شمار می فرایند. یکی از ایالات این کشور، استان میزورام بوده که مردمی با ظاهر، زبان و فرهنگی بی مثال دارد. با ما در مقاله چرا اهالی بخشی از هند شبیه به چینی ها هستند همراه باشید تا بدانید استان میزورام هند کجاست و با قومیت هندی چینی به نام میزوها آشنا شوید.

آشنایی با قومیت هندی چینی به نام میزوها و فرهنگشان

با استان میزورام آشنا شویم

میزورام بخشی از شمال شرقی هند بوده که با بنگلادش و میانمار همسایه هست. مرز مشترک بین این دو کشور همسایه و میزورام 722 کیلومتر است. از آن جهت که این مرز وسیع در ارتفاعات کوههای هیمالیا واقع شده است، رفت و آمد دیگر منطقه ها هند و دسترسی آنها به آنجا سخت بوده و جمعیت بیشماری از کشورهای میانمار و چین از مرز شرقی به این استان وارد شده اند. در این سرزمین 95 درصد مردم از اقوام و نژادهای متفاوت بوده و نژاد هندی کمترین تعداد را در آنجا دارد. جنگلهای انبوه که سه چهارم میزورام را پوشانده، مملو از درختان گوناگون نظیر بامبو هست. در کنار طبیعت زیبا و سرسبز این سرزمین، حیاط وحشی بسیار غنی شامل خرس، میمون، فیل و ببر دیده می گردد.

براساس مقاله استان میزورام هند کجاست باید بدانید که از قرن 16 تا 18 میلادی، نژادهای چینی و اتباع کشورهای آسیای شرقی به این استان آمده و در آنجا ساکن شده اند. از این رو، مردم میزورام از نظر چهره به نژادهای آسیای شرقی شباهت دارند. بطور کل، میزوها از نژادهای چینی، میانماری و هندی تشکیل شده اند. واژه رام (Ram) در زبان میزوها معنای سرزمین داشته و میزورام هم به معنی سرزمین میزوها هست. البته، این واژه به فارسی به معنای بالانشینان است.

زبان، دین و فرهنگ میزوها

در میزورام، زبان رسمی زبان میزو و انگلیسی بوده و زبان هندی در این استان رواج ندارد. زبان میزوها تا قبل از قرن 19 فاقد خط بوده و از این رو، پیشینه آنها را به راحتی نمیتوان رمزگشایی کرد. تنوع ادیان و مذاهب در هند چیز عجیبی نبوده و در این کشور انواع عقاید و فرهگ ها را میتوان مشاهده نمود. اما، در میزورام این تنوع و گوناگونی کمتری بچشم میخورد و ادیان و عقاید یکپارچه تری در آنجا حکمفرما هستند. از خدایان متنوع هندو خبری نبوده و 90 درصد مردم میزورام مسیحی هستند. در فرهنگ میزوها انسانیت حرف اول را می زند و اهمیت این ارزش اخلاقی از هر چیزی بیشتر است.

این ارزش اخلاقی بین جمعیت یک میلیونی میزو به برترین شکل حفظ شده و نسل به نسل منتقل می گردد. مادران به دختران می آموزند و طبق یک رسم بومی، مردان مجرد میزو زمانی را در یک خانه کنار هم زندگی می نمایند و در این مدت، از خود گذشتگی و فداکاری در قبال منافع جامعه را می آموزند. به این دلیل است که میزورام یکی از امن ترین منطقه ها کردشگری هند بوده و از نظر توریستی جاذبه زیادی دارد. اما یکی از مسائل این استان، جاده های نامناسب و ناهمواری بوده که به آن منتهی می شوند و تردد به این سرزمین را با سختی روبرو می نمایند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با قومیت هندی چینی به نام میزوها و فرهنگشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قومیت هندی چینی به نام میزوها و فرهنگشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید