تماس الحریری با رؤسای جمهور و مجلس و توافق بر سر ملاقات های فردا

به گزارش آسانسور، نخست وزیر اسبق لبنان و رؤسای جمهور و مجلس این کشور طی تماس هایی بر سر برگزاری نشستی طی فردا به توافق رسیدند.

تماس الحریری با رؤسای جمهور و مجلس و توافق بر سر ملاقات های فردا

به گزارش گروه سیاسی آسانسور، سعد الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان سیاسی المستقبل این کشور یکشنبه با نبیه برّی، رئیس مجلس و رئیس جنبش الأمل لبنان تلفنی تبادل نظر کرد.

رسانه های لبنان گزارش دادند که آن دو طی تماس امروز بر برگزاری نشستی حضوری قبل از ظهر فردا دوشنبه به توافق رسیده اند.

بر اساس این گزارش ها، حریری پیش از این تماس با میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز تماس برقرار نموده و توافق مشابهی نموده اند و قرار است قبل از ظهر فردا در کاخ ریاست جمهوری ملاقات ها برگزار گردد.

منابع لبنانی می گویند قرار است طی ملاقات های فردا، نخست وزیر اسبق لبنان که پنجشنبه گذشته خود را نامزد طبیعی نخست وزیری معرفی نموده، از مواضع دو طرف در قبال تشکیل کابینه و معرفی افرادی از بین مسیحیان و شیعیان در کابینه آینده با عون و بری رایزنی کند.

رئیس جمهور لبنان این هفته گفت که جلسات مشورتی بین فراکسیون های مجلسی جهت معرفی نامزد نخست وزیری پنجشنبه این هفته خواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه طی این مدت دو بار به لبنان سفر کرد تا بتواند دولت مورد نظر خود را تشکیل دهد، با این حال احزاب و جریان های سیاسی بر سر دولت و کابینه پیشنهادی مصطفی ادیب، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه به توافق نرسیدند و او از این مأموریت استعفا داد.

بعد از رویداد، رئیس جمهور فرانسه ششم مهر ضرب الاجل چهار الی شش هفته ای دیگر به سیاستمداران لبنان داد تا بتوانند دولت تشکیل دهند. پاریس گفته دریافت یاری اقتصادی از بیرون، منوط به تشکیل دولت و اجرای اصلاحات مورد نظر فرانسه و بعضی کشور های غربی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تماس الحریری با رؤسای جمهور و مجلس و توافق بر سر ملاقات های فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس الحریری با رؤسای جمهور و مجلس و توافق بر سر ملاقات های فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید