فراوری 12 درصد انرژی دنیا به وسیله باد و خورشید در سال 2022

به گزارش آسانسور به نقل از سی جی تی ان، گزارش نو مؤسسه امبر نشان می دهد که روند رو به رشد فراوری انرژی با استفاده از منابع تنو پذیر با هدف مقابله با افزایش انتشار گاز دی اکسید کربن در جو زمین ادامه دارد.

فراوری 12 درصد انرژی دنیا به وسیله باد و خورشید در سال 2022

امبر با آنالیز داده های فراوری انرژی در 78 کشور دنیا که 93 درصد از تقاضای انرژی دنیا به آنها اختصاص دارد، به این نتیجه رسیده است.

این شرکت به این نتیجه رسید که همه منابع انرژی تجدید پذیر و انرژی هسته ای در مجموع 39 درصد از فراوری دنیای انرژی در سال گذشته را تشکیل می دهند که سهم انرژی خورشیدی 24 درصد و بادی 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با توجه به بحران دنیای کمبود گاز، بعضی کشورها برای تأمین تقاضا در بخش انرژی از نیروگاه های قدیمی زغال سنگ استفاده می نمایند و لذا فراوری زغال سنگ 1.1 درصد رشد داشته است، در حالی که فراوری برق با سوخت گاز 0.2 درصد کاهش یافته است زیرا قیمت های بالا هزینه استفاده از این نیروگاه ها را افزایش داده است.

از آنجایی که بخش برق منبع اصلی انتشار گاز دی اکسید کربن است، آژانس بین المللی انرژی معتقد است این بخش باید به اولین بخش تبدیل گردد که تا سال 2040 انتشار دی اکسید کربن به وسیله آن به صفر خالص برسد و این بدان معناست که باد و خورشید باید تا سال 2030 حدود 41 درصد از فراوری برق دنیای را به خود اختصاص دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 12 درصد انرژی دنیا به وسیله باد و خورشید در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 12 درصد انرژی دنیا به وسیله باد و خورشید در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید