خاوازی از لحاظ صلاحیت فنی و مدیریتی مورد تأیید کمیسیون کشاورزی است

به گزارش آسانسور، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های خاوازی را با بخش کشاورزی، اسناد بالادستی و قوانین موضوع خاص بخش کشاورزی انطباق دادیم و معین شد که 90 درصد از نقطه نظرات وی همسو با برنامه های کلان کشور است.

خاوازی از لحاظ صلاحیت فنی و مدیریتی مورد تأیید کمیسیون کشاورزی است

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آسانسور، احمد کیخا در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان آنالیز صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: طبق آیین نامه جدید مجلس نخستین بار است که آنالیز برنامه ها و انطباق آن با حوزه مربوطه به کمیسیون ها سپرده شده است. بنابراین 6 اسفند با قید فوریت کمیسیون کشاورزی براساس ماده 202 آیین نامه برای آنالیز برنامه ها، صلاحیت فنی، مدیریتی، اجرایی و انطباق برنامه ها و مدارک کاظم خاوازی تشکیل جلسه داد.

وی اضافه نمود: در ارتباط با مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی از وزارت علوم استعلام کردیم و صحت مدارک ایشان در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تأیید شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برنامه های خاوازی را با بخش کشاورزی، اسناد بالادستی و قوانین موضوع خاص بخش کشاورزی انطباق دادیم و تعیین شد که 90 درصد از نقطه نظرات آقای خاوازی همسو با برنامه های کلان کشور است و هیچ مورد مغایرتی با اسناد بالادستی در برنامه های ایشان مشاهده نشد.

کیخا با اشاره به ویژگی های فردی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت کشاورزی، گفت: خاوازی انسانی سالم، پاکدست، با اخلاق، با هوش و استعدادی بالا و مطلع از منابع آب و خاک کشور و ظرفیت ها شهره و اهل تعامل با همه دستگاه ها شناخته شد. لذا اعضای کمیسیون به اتفاق همه صلاحیت علمی، فنی مدیریتی و اجرایی دکتر خاوازی را مورد تأیید قرار دادند و قویاً وی را برای تصدی این سمت به صحن مجلس توصیه کردند.

وی گفت: استقلال وزیر در تصمیمات اجرایی و مدیریتی و همچنین در اولویت به کارگیری جوانان دارای روحیه جهادی و مطلع به مسائل مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و پاکدستی آنها بسیار مهم است.

کیخا اعلام نمود: تعهد وزیر جهاد کشاورزی به دفاع از حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان در دولت و همچنین مبارزه جدی با فساد در سطح این وزارتخانه به ویژه در امورات مربوط به قرنطینه ها باید در دستور کار وزیر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی توضیح داد: شکستن انحصار در واردات نهادهای کشاورزی و همچنین رقابتی کردن حوزه توسعه کسب و کار در وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است.

انتهای پیغام/4034/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "خاوازی از لحاظ صلاحیت فنی و مدیریتی مورد تأیید کمیسیون کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاوازی از لحاظ صلاحیت فنی و مدیریتی مورد تأیید کمیسیون کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید