خبرنگاران لزوم ضابطه مندی و شایسته سالاری در حمایت از سینماگران حوزه مقاومت

به گزارش آسانسور، تهران- خبرنگاران- تهیه کننده سینما با اشاره به ضرورت ضابطه مندی در حمایت از فیلمسازان سینمای مقاومت، گفت: حمایت ارتباط محور نمی تواند شرایط سینمای مقاومت را بهبود دهد.

خبرنگاران لزوم ضابطه مندی و شایسته سالاری در حمایت از سینماگران حوزه مقاومت

سیدضیاء هاشمی، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی آسانسور با اشاره به ضرورت فراوری فیلم با موضوع مقاومت، گفت: موضوع مقاومت یک مفهوم جهانی و عام است.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی به عنوان طلاییه دار مقاومت باید در حوزه سینما نیز عملکرد مطلوبی داشته باشد و در حوزه مقاومت آثاری با نگاهی جهانی برای جهانیان فراوری کند.

هاشمی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را اقدامی انگیزشی در حوزه سینمای مقاومت دانست و گفت: بخش جشنواره جشنواره ها توانست به خوبی سیر سینمای دفاع مقدس در 40 سال گذشته را نشان دهد.

این تهیه کننده سینما در ادامه به لزوم حمایت ضابطه مند و شایسته سالاری در حمایت های اعطایی از سینماگران حوزه مقاومت اشاره و توضیح داد: مهمترین چالش موجود در این گونه از سینما، عدم حمایت کافی بخش های مختلف از سینماگران است؛ در این بین بعضی از بخش ها و نهادها مانند سازمان هنری رسانه ای اوج نیز حمایت های خود را معطوف به افراد نموده اند؛ این در حالیست که حمایت ضابطه مند بیش از حمایت رابطه ای می تواند شرایط سینمای دفاع مقدس و مقاومت را بهبود دهد.

هاشمی با بیان اینکه اقتصاد سینما، دغدغه بخش خصوصی است، یادآور شد: گرچه حضور بخش خصوصی و حمایت هایش می تواند بعضی از چالش های سینمای مقاومت را برطرف کند اما این بخش در وهله اول به بازگشت سرمایه و سوددهی می اندیشد؛ بنابراین نمی توان انتظار داشت سینمای خانگی روی موضوع مقاومت سرمایه گذاری کند آن هم در شرایطی که تلویزیون علی رغم سرمایه های هنگفتی که دارد، به سختی از سینماگران و فیلمسازان حوزه مقاومت حمایت می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران لزوم ضابطه مندی و شایسته سالاری در حمایت از سینماگران حوزه مقاومت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لزوم ضابطه مندی و شایسته سالاری در حمایت از سینماگران حوزه مقاومت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید