دهکده ای رازآلود که مردگان در آن زنده می شوند!

به گزارش آسانسور، برای بسیاری از آدم ها سخت ترین بخش مرگ عزیزانشان این است که دیگر او را نمی بینند. فرد متوفی به خاک سپرده می گردد و تنها به وسیله عکس ها، فیلم ها و خاطرات می توان او را دید.

دهکده ای رازآلود که مردگان در آن زنده می شوند!

در کشور اندونزی گروهی از مردم زندگی می نمایند که ظاهرا این قضیه را نتوانسته اند بپذیرند و رسم عجیب و ترسناکی را برگزار می نمایند. مردم توراجان که در جزیره سولاوسی اندونزی زندگی می نمایند مرده هایشان را از قبر بیرون می کشند، آن ها را تمیز می نمایند، لباس نو به تنشان می نمایند و همراه با آن ها در مراسم مانه نه (Manene death ritual) شرکت می نمایند! در ادامه با آسانسور همراه باشید تا در خصوص مراسم بیرون کشیدن مردگان صحبت کنیم و تصاویری از این مراسم را با هم ببینیم. قبل از آن که ادامه بدهیم باید به شما هشدار بدهیم که قرار است تصاویری از جنازه های پوسیده را ببینید!

مراسم بیرون کشیدن مردگان

بیش از 900 سال است که این رسم عجیب و ترسناک در بین مردم روستای لمبانگ پاتون (Lembang Paton Village) رواج دارد. هر سه سال یک بار مردم روستا اجساد عزیزان خود را از قبر بیرون می آورند و آن ها را برای مراسم آماده می نمایند. آن ها اجساد پوسیده و خشک شده را تمیز می نمایند، لباس تمیز و نو تنشان می نمایند و حتی عینک، کلاه و ساعتشان را هم فراموش نمی نمایند. بعد همه خانواده دور عزیز یا عزیزان از دست رفته شان جمع می شوند، با هم غذا می خورند، عکس یادگاری می گیرند. بعد از مراسم دوباره با او خداحافظی می نمایند و او را داخل قبر می گذارند! در سال های اخیر تصاویر وحشتناکی از این مراسم در فضای مجازی منتشر شده و باعث توجه همه جهان به این مراسم شده است. کنجکاوی مردم باعث شده موقع برگزاری این مراسم گردشگر ها از نقاط مختلف به این روستا بیایند تا از نزدیک شاهد این مراسم عجیب باشند.

دفن مردگان

همان طور که می توان حدس زد این مراسم مقرون به صرفه نیست و هزینه های بالایی (ده ها هزار دلار) برای خانواده دارد. به همین علت خانواده ها ترجیح می دهند تا زمانی که توان اقتصادی دفن او را پیدا نمایند او را در خانه نگه دارند. این مدت زمان می تواند هفته ها و ماه ها طول بکشد! اعضای خانواده برای حفظ جسد او را مثل یک مومیایی می پیچانند و در اتاقی مخصوص قرار می دهند و با او طوری برخورد می نمایند انگار او مریض است و در بستر خوابیده است! خاتمه زمانی که پول دفن او تامین شد زمان برگزاری مراسم تدفین فرا می رسد و او را دفن می نمایند تا دوباره در مراسم مانه نه، عزیز از دست رفته شان را ببینند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب المپیک شترها در ترکیه! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "دهکده ای رازآلود که مردگان در آن زنده می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده ای رازآلود که مردگان در آن زنده می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید