راهنمای کامل نقشه گردشگری ترکیه

به گزارش آسانسور، اگر قصد دارید تا به کشور ترکیه سفر کنید، ضروری است تا به نقشه گردشگری ترکیه مسلط باشید و دانش خود را در خصوص فرودگاه ها، متروها، بازارها و… این کشور افزایش داده و با دید جامع و کاملی را در خصوص این کشور به ترکیه سفر کنید. به منظور آنالیز این مسئله بسیار مهم با ما همراه باشید تا شما را با بخش های مختلف کشور ترکیه آشنا نموده و در خصوص فرودگاه ها، متروها، بازارها و… این کشور صحبت کنیم.

راهنمای کامل نقشه گردشگری ترکیه

جهت رزرو سریع و آسان تور استانبول با تضمین پایین ترین نرخ روی تصویر زیر کلیک کنید:

نقشه گردشگری ترکیه| خطوط مترو کشور ترکیه

یکی از مهم ترین بخش های نقشه گردشگری ترکیه، مترو شهر استانبول است. به منظور آنالیز و معرفی خطوط مترو کشور ترکیه و شهر استانبول ضروری است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

متروی استانبول بیش از 100 سال قدمت دارد.

خطوط متروی استانبول شامل خط های مترو m1، m2، m3، m4، m6 و m7 می گردد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که یکی از مهم ترین خطوط مترو در شهر استانبول

خط متروی m2 که 14.5 کیلومتر داشته و در آن شاهد 10 ایستگاه هستیم. این خط از بخش شیشحانه آغاز و به بخش صنایع اتومبیل سازی آتاترک منتهی می گردد. بعلاوه این خط مترو روزانه 195 هزار مسافر را جا به جا می نماید.

پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا از خطوط مترو ترکیه بهره ببرید، حتما نقشه خطوط مترو این منطقه را آنالیز نموده و سپس با دید جامع و کاملی از خطوط مترو کشور ترکیه بهره ببرید.

فرودگاه های کشور ترکیه

شما می توانید در نقشه گردشگری ترکیه فرودگاه های مختلفی را مشاهده کنید. یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کشور ترکیه شرکت های هواپیمایی مختلفی وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا مسافران بتوانند به راحتی از خطوط هواپیمایی این کشور استفاده نموده و بین بخش های مختلف این کشور جا به جا گردد. انتخاب شهر درست و فرودگاه مناسب باعث می گردد تا بدون هیچ مسئله ای بتوانید بین شهرهای این کشور جا به جا شوید.

به منظور آنالیز و معرفی مهم ترین و اصلی ترین فرودگاه های این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرودگاه استانبول Istanbul Airport
  • فرودگاه بین المللی آتاتورک Istanbul Ataturk Airport
  • فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول Sabiha Gokcen International Airport
  • فرودگاه ازمیر Izmir Airport
  • فرودگاه اسن بوغا آنکارا Ankara Esenboga Airport
  • فرودگاه آنتالیا Antalya Airport
  • فرودگاه اسپارتا Isparta Airport
  • فرودگاه بدروم Milas-Bodum Airport
  • فرودگاه قونیه Konya Airport
  • فرودگاه بین المللی ارزروم Erzurum Airport
  • فرودگاه آدانا Adana Şakirpaşa Airport
  • فرودگاه دالامان Dalaman Airport
  • فرودگاه ترابزون Trabzon Airport

بازارهای قدیمی ترکیه | نقشه گردشگری ترکیه

در کشور ترکیه بازارهای سنتی بسیار زیادی وجود دارد که در سراسر کشور پراکنده شده است. به همین دلیل اگر بخواهیم شما را با بعضی از مهم ترین بازارهای قدیمی نقشه گردشگری ترکیه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا که در شهر استانبول قرار گرفته است و در نقشه گردشگری ترکیه معرفی آن جای دارد. این بازار در ابتدا فقط شامل دو انبار بود که به نام های Inner Bedesten و Sandal Bedesten شناخته می شدند. بعداً در خیابان ها ساختمان های جداگانه ساخته شده و به یکدیگر متصل شدند.

نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بازار بزرگ شبیه به یک هزارتوی بزرگ است و اگر برای اولین بار قصد دارید تا به سراغ این بازار بروید ممکن است کمی بازدید از بازار بزرگ برای شما پیچیده باشد.

بازار بزرگ چوبی قدیمی که به وسیله پادشاه مهمت دوم ساخته شده بود، در طول قرن ها متحمل چندین آتش سوزی و زلزله شده است اما همواره پس از هر فاجعه تعمیر شده است. آخرین بازسازی ها پس از یک آتش سوزی بزرگ در اواسط دهه پنجاه انجام شد و پایان از سنگ ساخته شد.

در زمان عثمانی انواع جواهرات، پارچه، اسلحه و عتیقه جات به وسیله بازرگانان در این بازار به فروش می رسید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسته به فصل، روزانه بین 250 تا 400 هزار نفر از بازار بزرگ بازدید می نمایند.

بازار بزرگ همه روزه از ساعت 09:00 الی 19:00 به جز یکشنبه ها و بعلاوه در تعطیلات رسمی یا مذهبی باز است.

بازار مصر

بازار مصر یا Misir Carsisi که در ترکیه به بازار ادویه نیز معروف است، یکی از بزرگترین بازارهای این کشور و در نقشه گردشگری ترکیه است که در پشت مسجد ینی در منطقه Eminonu واقع شده است. این بازار ابتدا در اواسط قرن هفدهم به وسیله معمار کاظم آقا از چوب ساخته شد و در اواسط دهه چهل بازسازی های نهایی خود را انجام داد.

نکته جالبی که باید بدانید این است که در گذشته مصری ها ادویه های خود را در این مکان می فروختند. این بازار دارای 86 مغازه در داخل است و در یک طرف بازار معمولا ادویه و در طرف دیگر بازار مواد غذایی فروخته می گردد.

بعلاوه این بازار همه روزه از ساعت 09:00 تا 19:00 به جز در تعطیلات عمومی یا مذهبی باز است. از سال 2009، بازار یکشنبه ها نیز بین ساعت 10:00 تا 18:00 باز است.

بازار آراستا

بازار آراستا که در زبان ترکی به نام Spahi Carsisi نیز شناخته می گردد، بازاری در کشور ترکیه است که در پشت مسجد آبی در مرکز شهر قدیمی، درست در کنار ورودی موزه موزاییک واقع شده است.

بازار آراستا یک بازار سنتی کوچک و ساده در استانبول است. در این بازار حدود 40 مغازه در دو طرف خیابان وجود دارد که اقلام سنتی را می فروشند. در اصل این مکان در قرن هفدهم ساخته شده و در دوره عثمانی از آن به عنوان اصطبل استفاده می شد.

در طول تاریخ این بازار آتش سوزی های زیادی را متحمل شد و آسیب بسیار زیادی دید. همین مسئله باعث شد تا این بازار برای مدت طولانی ویرانه بماند. بعلاوه باید به این نکته توجه داشته باشید که بازار آراستا همه روزه باز است.

البته مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کشور ترکیه امروزه صدها بازار و فروشگاه سنتی و مدرن مختلف وجود دارد که می توانید از آن ها نیز بازدید نموده و محصولات مختلف را بخرید و همین امر حق انتخاب و قدرت خرید شما را به خوبی افزایش میدهد.

مطالب مرتبط:

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل نقشه گردشگری ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل نقشه گردشگری ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید