ریزروباتی که با تابش نور لیزر حرکت می نماید

به گزارش آسانسور، محققان ریز رباتی ابداع نموده اند که می توان آن را به بدن تزریق کرد. این ربات با تابش نور لیزر حرکت می نماید.

ریزروباتی که با تابش نور لیزر حرکت می نماید

محققان لشکری از روبات های میکروسکوپی ساخته اند که از موی انسان باریکتر هستند و می توان آنها را به بدن انسان تزریق کرد.

محققان دانشگاه کرنل این روبات خارق العاده را ابداع نموده اند. روبات مذکور دارای 4 پا است و از طریق تزریق زیر جلدی به بدن منتقل می گردد. سپس ریز ربات مذکور می تواند در بافت بدن انسان و جریان خون حرکت کند.

سازندگان این روبات ادعا می نمایند چنین دستاوری امکان انتقال مستقیم دارو به یک عضو بدن را فراهم می نماید و به این ترتیب عوارض انتقال دارو به بدن به اشکال دیگر نیز رفع می شوند.

مارک میسکین محقق ارشد این پژوهش می گوید: چنین روبات هایی به انسان اجازه می دهد به دنیاهای ناشناخته و بسیار کوچک سفر کند و علم پزشکی را دگرگون می نماید.

ماشین های مذکور نخستین روبات های توسعه یافته کوچکتر از 0.004 اینچ هستند که دستگاه های الکترونیک آنها را راهنمایی می نمایند.

پاهای ربات یا محرک ها در مجاورت نور لیزر خم می شوند و در نتیجه حرکتی مشابه راه رفتن ایجاد می گردد. محققان در آزمایش ها بیش از یک میلیون ریز روبات در یک ویفر سیلیکونی 4 اینچی فراوری کردند.

میکروروبات های مذکور با استفاده از فناوری فتوولتائیک ساخته شده اند و انرژی آنها از طریق سلول های خورشیدی تامین می گردد. فناوری فتوولتائیک در مقایس بزرگتر در پنل های جمع آوری انرژی خورشیدی به کار می رود.

پاهای ربات به چند وصله فتوولتائیک روی شاسی مرکزی روبات متصل هستند. هنگامیکه اپراتور نور لیزر را به ربات بتاباند، پاهای آن خم و صاف می شوند.

تناوب میان خم شدن پاهای جلو عقب ربات در برابر نور، آن را به جلو می راند. به گفته میسکین این روبات ها بسیار قدرتمند هستند و می توانند در محیط های به شدت اسیدی و همچنین در دمای بیشتر از 200 درجه سانتیگراد به فعالیت ادامه دهند.

او در این باره می افزاید: می توان با روش تزریق زیر جلدی روبات را به بدن انسان منتقل کرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "ریزروباتی که با تابش نور لیزر حرکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزروباتی که با تابش نور لیزر حرکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید