محله اسکودار استانبول کجاست؟

به گزارش آسانسور، در یک کلام باید گفت: برای تماشا استانبول واقعی محله اسکودار را ببینید. این محله هنوز اصالت و تاریخ خود را حفظ نموده است. محله اسکودار در بخش آسیایی استانبول، واقع شده و از زرق و برق های بخش اروپایی به دور است. در محله اسکودار، آرامش و زندگی اصیل مردم استانبول جریان دارد.

محله اسکودار استانبول کجاست؟

محله اسکودار کجاست؟

محله بزرگ و پر جمعیت اسکودار، در ساحل شرقی تنگه بسفر و در بخش آسیایی استانبول واقع شده. بیکوز، عمرانیه، آتاشهیر، کادیکوی و تنگه بسفر در همسایگی این محله قرار دارند. اسکودار مرکز بخش آسیایی استانبول به شمار می رود. حدود نیم میلیون نفر از مردم محلی استانبول در این محله زندگی می نمایند.

محله اسکودار چرا خاص است؟

در بخش اروپایی استانبول بیشتر، گردشگر ها دیده می شوند. در این بخش، برای جذب گردشگران مراکز خرید انبوه و فضاهای لوکس بی شماری ساخته شده . برعکس، بخش آسیایی استانبول زندگی بومی و اصیل مردم استانبول جریان دارد. در این بخش محله اسکودار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بخش آسیایی استانبول فضای اصیل، سنتی و محلی خود را حفظ نموده است. مردم محله اسکودار هنوز هوادار حمام های سنتی هستند و در این حمام ها دوش می گیرند. حمام های سنتی این محله برای جذب گردشگر ها ساخته نشده اند.

در محله اسکودار چه می بینیم؟

تاریخ طولانی و غنی ای در این محله گذشته است؛ این را از زندگی محلی مردم این منطقه می توان فهمید. منظره ها محله اسکودار بکر و طعم غذاهای محلی اش بی مثال است. هم چنین محال است بخواهید غروب دل انگیز این منطقه را از دست بدهید.

مهم ترین جاذبه های محله اسکودار کدامند؟

مسجد مهرماه سلطان

یکی از دلایل معروفیت محله اسکودار مساجد بی شمار آن است. معماری دوره عثمانی را به خوبی در این مساجد می توان دید. مسجد جامع مهر ماه یا مسجد اسکله در این میان بسیار مشهور است. این مسجد به وسیله معمار مشهوری به نام سینان ساخته و به مهرماه سلطان، دختر سلطان سلیمان تقدیم شده بود.

برج دختر

برج دختر از دیگر جاذبه های معروف استانبول است. این برج در فاصله 200 متری اسکودار قرار گرفته. می گویند قدمت این بنا به 340 سال قبل از میلاد باز می شود. در خصوص دلیل نام گذاری این برج روایت های مختلفی وجود دارد.

کاخ بیلربی

کاخ بیلربی یکی دیگر از جاذبه های استانبول است که به دوره عثمانی باز می شود. این کاخ در گذشته های دور به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاهان عثمانی به کار می رفته. معماری این کاخ بسیار مجذوب کننده است.

چطور به اسکودار برویم؟

اگر از بخش اروپایی استانبول راهی این منطقه می شوید، با قایق از محله بشیکتاش راهی این منطقه شوید. در مطلب چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟ بیشتر بخوانید. اگر در بخش آسیایی هستید، کار شما بسیار راحت خواهد شد. مثلا از کادیکوی می توانید با دولموش و اتوبوس به راحتی خودتان را به این منطقه برسانید.

تهیه و تدوین: تحریریه آسانسور

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "محله اسکودار استانبول کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله اسکودار استانبول کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید