مذاکرات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف خلع سلاح کره شمالی

به گزارش آسانسور، مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در روزهای آینده درباره مسائل مربوط به کره شمالی در توکیو مصاحبه خواهند کرد.

مذاکرات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف خلع سلاح کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل آسانسور به نقل از رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی که این خبر را بیان کرد یکی از کشورهایی است که در پی برطرف بن بست در مذاکرات هسته ای و موشکی کره شمالی است.

نو کیو دوک، نماینده ویژه سئول میخواهد فرادا در سفری سه روزه وارد ژاپن گردد. وی در این سفر با نماینده آمریکا در امور کره شمالی و مدیر کل امور اسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن ملاقات خواهد نمود.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه کره جنوبی سه کشور قصد دارند مذاکراتی جدی درباره افزایش احتمال همکاری و مدیریت شرایط و بعلاوه ازسرگیری فرایند صلح در شبه جزیره کره داشته باشند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا هم سونگ کیم، نماینده این کشور از 13 تا 15 سپتامبر به منظور بحث درباره تعهد آمریکا به خلع سلاح کامل شبه جزیره و موضوع شهروندان ژاپنی ربوده شده به وسیله کره شمالی به توکیو سفر خواهد نمود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هرچند وعده کوشش برای دستیابی به خلع سلاح کره شمالی را بارها مطرح نموده اما تا به امروز تمایلی به لغو تحریم های آمریکا نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مذاکرات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف خلع سلاح کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف خلع سلاح کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید