هوندا پایلوت 2023 با پیشرانه بسیار قدرتمند معرفی گشت
به گزارش آسانسور، برای بیشتر خودروسازان سال شلوغ به منزله معرفی یک یا دو محصول نو یا شاید معرفی تعدادی محصول بازطراحی شده یا فیس لیفت شده شده باشد. اما این موضوع برای شرکت هوندا به این شکل صدق نمی کند. به این علت که این شرکت خودروساز در سال 2022 همه محصولاتش را به روزرسانی کرده است. به همین علت، هوندا چهارمین نسل از هوندا پایلوت را با مدل 2023 معرفی و به زودی روانه بازار خواهد کرد.
هوندا پایلوت 2023 تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته که از جمله آن می توان به تغییر چهره، بازطراحی سازه و تریم نو تریل اسپرت اشاره کرد. محصول نو هوندا فضای درون کابین بسیار بزرگی دارد و می توان حداکثر هشت سرنشین را با آن جابه جا کرد. چهارمین نسل این اسیووی سه ردیف صندلی محبوب ژاپنی همچنین به صورت دیفرانسیل جلو محرک یا تمام چرخ محرک در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
این خودروساز ژاپنی در سگمنت خودروهای شاسی بلند همیشه یکی از سه شاسی بلند پرفروش در کل ایالات متحده آمریکا را در اختیار داشته و علاقه مند است که این روند بسیار خوب خود را با پایلوت 2023 ادامه دهد. البته باید اشاره کنیم که پایلوت در سال 2021 نیز در این لیست قرار گرفته بود. تریم آفرودی TrailSport به هوندا پایلوت 2023 کمک کرده خود را قدرتمندتر و سرسخت تر از مدل قبلی نشان دهد.
هوندا در طراحی این شاسی بلند نو خود تلاش بسیار زیادی کرده تا اشتباهات طراحی نسل قبلی خود را بپوشاند و اکنون با یک اسیووی سه ردیف صندلی با طراحی مجذوب کننده تر روبرو هستیم که قطعاً می تواند مشتریان بیشتری را نسبت به نسل قبلی به سمت خود جلب کند. مجذوب کنندهیت طراحی بدنه این خودرو به لطف خطوط مستقیم و افقی شکل گرفته که جلوه شاخص آن در سقف، چراغ ها و حتی اجزای سپر جلو به چشم می خورد. این خودرو کاپوت بسیار بزرگی در بین سایر محصولات برند ژاپنی دارد و ستون C طراحی شده آن، کمی به ارتفاع این شاسی بلند افزوده است.
هوندا همچنین به منظور بهبود سطح آیرودینامیک پایلوت 2023 بخشی از سقف را به شکل شیب دار طراحی کرده و ورودی های هوای عمودی تعبیه شده در سپر جلویی این خودرو به شکل موثرتری جریان هوا را در اطراف خودرو هدایت می کنند. این خودروساز ژاپنی دیگر از فرم تخم مرغی نسل قبل هوندا پایلوت که به مینی ون شباهت داشت، در این خودروی نو استفاده نکرده، اما سبک طراحی پنجره ها یادآور سبک طراحی نسل دوم این خودرو است.
هوندا پایلوت 2023 بزرگ ترین شاسی بلند این برند ژاپنی به شمار می رود که طراحی متفاوتی نسبت به دیگر مدل های شاسی بلند هوندا دارد. با این حال نمای جلویی این خودرو و به ویژه محل تلاقی چراغ ها با جلو پنجره، طراحی بسیار آشنایی دارد که در هوندا CR-V نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اما در بیشتر قسمت های پایلوت 2023، ظاهر نوی دیده می شود و همچنین سبک طراحی ستون C کمک کرده که این خودرو جعبه ای شکل تر و یکپارچه تر در ظاهر نشان دهد.
درون کابین پایلوت، هوندا برخی از عناصر طراحی نسل قبلی آن را با المان های مدرن امروزی ترکیب کرده است. دریچه های سیستم تهویه این شاسی بلند نو به شکل قدیمی طراحی شده و این سبک طراحی با دریچه های تهویه توری مانند که برای سیویک، HR-V و CR-V نو طراحی شده، تفاوت های بسیار زیادی دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو نیز به روزرسانی شده و اکنون با یک نمایشگر 7 اینچی لمسی در تریم استاندارد روبرو هستیم که در واقع یک اینچ کوچک تر از صفحه نمایش نسل قبلی است.
هوندا در سایر تریم های این خودرو از یک نمایشگر لمسی 9 اینچی بهره برده که در مقایسه با نسل قبلی بزرگ تر شده است. در بخش پایینی این نمایشگر یک سری کلید با ظاهری مجذوب کننده به چشم می خورد برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع می توان از آن ها استفاده کرد. کابین این خودرو امکانات بسیار کاربردی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد که قطعاً لذت سفرها را برای خانواده های پرجمعیت دو چندان خواهد کرد.
سرنشینان می توانند از بخش های مختلف کابین که محفظه های کوچکی برای قراردادن اشیا تعبیه شده بهره ببرند. کنسول میانی نیز ابعاد بزرگ تری نسبت به قبل پیدا کرده و در سرتاسر کابین 14 جا لیوانی دیده می شود که هشت عدد از آن ها برای قراردادن بطری آب نیز مناسب هستند. صندلی های جلو هوندا پایلوت 2023 به شکل فابریک مجهز به گرمکن بوده و تریم های TrailSport و Elite نیز گرمکن فرمان را نیز به رانندگان ارائه می دهند.
شاسی بلند نو هوندا جادارتر از همیشه طراحی شده و فضای پا بیشتری در ردیف های دوم و سوم در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. باید اشاره کنیم که پشتی صندلی های ردیف دوم تا 10 درجه امکان تغییر زاویه دارد و به صورت ریلی نیز حرکت می کند تا سرنشینان راحت تر به صندلی های ردیف سوم دسترسی پیدا کنند. با این حجم از ابعاد، پایلوت 2023 به فضای بار 635 لیتر مجهز شده که اگر صندلی های ردیف دوم و سوم را هم بخوابانید، این حجم به 3220 لیتر خواهد رسید.
این خودرو کابین جادارتری نسبت به رقبای خود داشته و در این میان تنها شورولت تراورس است که از کابین بسیار بزرگ تری بهره می برد. تریم های Sport ،EX و EX-L هوندا پایلوت 2023 به صورت فابریک با صندلی ردیف دوم نیمکت مانند عرضه می شود که به طور کلی هشت نفر را می توان در این تریم ها سوار کرد. اما تریم TrailSport صندلی های مجزا از هم در ردیف دوم دارد و کابین آن هفت نفره است. تریم های Pilot Touring و Elite این خودرو نوعی ترکیبی از مدل هفت و هشت نفره هستن؛ این یعنی صندلی میانی ردیف دوم امکان تاشدن و باز شدن داشته و می توان از آن در سه حالت مختلف بهره برد.
هنگامی که این صندلی باز باشد سه نفر می توانند در ردیف دوم این خودرو قرار بگیرند. اما اگر این صندلی را تا کنید، می توانید از پشتی آن به عنوان تکیه گاه دست و محلی برای قراردادن دو لیوان بهره ببرید. همچنین با باز کردن این صندلی به طور کامل فضای بیشتری برای دسترسی به صندلی های ردیف سوم خواهید داشت.
طبق اعلام هوندا، پایلوت 2023 قدرتمندترین و توانمندترین شاسی بلند این شرکت بوده که تا به امروز تولید شده است. قلب تپنده این خودرو پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل بوده که می تواند حداکثر 285 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که فورد اکسپلورر مجهز به پیشرانه 300 اسب بخاری با 420 نیوتن متر گشتاور است و جیپ گرند چروکی L نیز از پیشرانه هشت سیلندر بسیار قدرتمندتر و پرگشتاور Hemi بهره می برد.
با این حال موتور 3.5 لیتری کاملاً نو هوندا پایلوت 2023، در بخش سر سیلندر قطعات متحرک کمتری دارد و همچنین از طراحی جمع وجورتری نسبت به نسل قبلی برای افزایش ایمنی عابرین پیاده در تصادفات بهره می برد. قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو یا تمام چرخ ها انتقال می یابد. تریم های Pilot Touring و Elite این خودرو به صورت استاندارد به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده است.
شاسی بلند نو هوندا بر مبنای پلتفرم نو پیکاپ سبک تولید شده است. پیش بینی می شود که نسل بعدی پیکاپ هوندا Ridgeline نیز بر اساس همین پلتفرم تولید و عرضه شود. از لحاظ مقاومت، این پلتفرم نو در بخش جلویی و در بخش عقبی به ترتیب 60 و 30 درصد مقاوم تر شده است. همچنین عرض اکسل بسته به تریم سفارشی 1.1 و 1.2 اینچ و اکسل عقب نیز 1.4 تا 1.5 اینچ بیشتر شده است. اکسل جلو از سیستم تعلیق بازطراحی شده مک فرسون و اکسل عقب از سیستم تعلیق کاملا نو مولتی لینک بهره می برد.
در مورد قیمت این خودروی نو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما تریم Sport نسل فعلی پایلوت با قیمت پایه 40 هزار دلار روانه بازار شده است. بعید به نظر می رسد که هوندا قیمت های محصولات خود را برای سال 2023 کاهش دهد.
منبع: Motor 1
منبع: دیجیکالا مگ