واکنش قاسمی به کارشکنی آمریکا در ممانعت از بهره مندی ایران از منابع اقتصادی بین المللی برای مبارزه با کرونا

به گزارش آسانسور، بهرام قاسمی با اشاره به محروم کردن بعضی کشورها از داشته های اقتصادی خود و ممانعت از بهره گیری آنان از منابع اقتصادی بین المللی، گفت: عاملان تحریم ها هنوز نمی دانند مبارزه با درد مشترک کرونا نیازمند تلاشی مستمر و همگانی است.

واکنش قاسمی به کارشکنی آمریکا در ممانعت از بهره مندی ایران از منابع اقتصادی بین المللی برای مبارزه با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی آسانسور٬ بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امروز (شنبه) در چند توئیت که در صفحه سفارت ایران در فرانسه منتشر شد٬ با اشاره به کارشکنی آمریکا در ممانعت از بهره مندی ایران از منابع مالی بین المللی برای مبارزه با کرونا نوشت: در نقطه نقطه دنیا طی دهه ها، کشورها شاهد انواع بلایای طبیعی از زلزله، سیل و.... بوده اند و دنیایان با هر نیت و نگاهی در امدادرسانی به فاجعه دیدگان کوشش و بیان همدردی نموده اند. کرونا به نظر می رسد نه صاحب عزایی باقی گذاشته و نه فرصتی برای بیان همدردی و نه حتی امدادرسانی.

وی اضافه نمود: کشورها برای مرگ کرور کرور آدمیان حتی دیگر تسلیت و ابراز همدردی نتوانند. دنیا تصویر جدیدی از نگرانی، دلهره، رقابت و اندیشیدن به خود را به معرض دید و تماشای تاریخ و دنیا به هم ناپیوسته امروز گذاشته است. کشورهای دنیا به نسبتی و بی توجه به توان نظامی و مالی٬ با این پدیده شوم در مبارزه هستند.

سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه بعضی سعی دارند کماکان سیاست های تحریمی و فشار حداکثری را با اهداف سیاسی اعمال کنند٬ عنوان نمود: محروم کردن کشورها از داشته های مالی خود و ممانعت ازبهره گیری آنان از منابع مالی بین المللی نشانگر آن است که آنان هنوز نمی دانند مبارزه با این درد مشترک در یک کوشش مستمر و همگانی امکانپذیر خواهد بود.

به گزارش فارس٬ یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت این کشور با درخواست ایران برای درخواست وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول مخالفت نموده است.

پایگاه المانیتور به نقل از منابع مطلع این خبر را گزارش داده و نوشته ایالات متحده با اعطای این پول به ایران در بحبوحه همه گیری بیماری کووید-19 مخالف است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با المانیتور به تکرار ادعاهای تکراری علیه ایران پرداخت و کوشش کرد مخالفت واشنگتن با وامی که ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا مطالبه نموده را توجیه کند. (اینجا بخوانید)

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی روز 22 اسفندماه گفت طی نامه ای به رئیس صندوق بین المللی پول خواهان تسهیلات 5 میلیارد دلاری از طرح 50 میلیارد دلاری تسهیلات سریع آن صندوق برای پیشگیری و درمان و مقابله با آثار مالی ویروس کرونا شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش قاسمی به کارشکنی آمریکا در ممانعت از بهره مندی ایران از منابع اقتصادی بین المللی برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قاسمی به کارشکنی آمریکا در ممانعت از بهره مندی ایران از منابع اقتصادی بین المللی برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید