پنجاهمین دوره نمایشگاه جهانی آرت بازل لغو شد، دلیل: ویروس کرونا

به گزارش آسانسور، پنجاهمین دوره نمایشگاه جهانی آرت بازل سوئیس که به دلیل شیوع کرونا از بهار امسال به 17 تا 20 سپتامبر (27 تا 30 شهریور) موکول شده بود، لغو شد.

پنجاهمین دوره نمایشگاه جهانی آرت بازل لغو شد، دلیل: ویروس کرونا

به گزارش گروه فرهنگی آسانسور، مسئولان برگزاری نمایشگاه آرت بازل سوئیس پس از هفته ها بررسی و ارزیابی، سرانجام خبر لغو پنجاهمین دوره این رویداد را به دلیل نگرانی ها از شیوع و گسترش ویروس کرونا، اعلام نمودند؛ قرار بود بیش از 250 غرفه دار بین المللی در این مهم ترین رویداد هنری در فصل بهار شرکت کنند.

دوره بعدی این رویداد از 17 تا 20 ژوئن سال 2021 (30-27 خرداد 1400) برگزار می شود.

برگزارکنندگان آرت بازل سوئیس با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام نمودند: خطرات متوجه سلامت و امنیت جانی حاضرین، ریسک مالی برای غرفه داران و شرکا، موانع موجود در راستا انجام سفرهای بین المللی و این حقیقت که مقررات مربوط به رویدادهای بزرگ مقیاس هنوز از جانب شورای فدرال سوئیس نهایی نشده است، از ملاحظات اولیه دخیل در این تصمیم بودند.

مقامات کشور سوئیس تصمیم گیری درباره محدودیت ها در برگزاری رویدادهای بزرگ مقیاس را به اواخر ماه جاری میلادی موکول کرده اند.

مارک اسپیگلر (Marc Spiegler) مدیر بخش جهانی آرت بازل در بیانیه ای اعلام نمود: اگرچه این سازمان امید داشت با برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه آرت بازل در ماه سپتامبر از احیای بازار حمایت کند اما میزان بی ثباتی و شبهاتی که با آن روبه رو هستیم همچنان بالاست. بهترین گزینه پیش رو برای نمایشگاه بازل تمرکز بر برگزاری رویداد ژوئن 2021 با کیفیت استثنایی در سطح بین الملل است درست همانطور که جهان هنر از ما انتظار دارد. ما همزمان با توسعه پلتفرم های دیجیتال و ارائه نمایشگاه های آینده در ساحل میامی و هنگ کنگ از گالری های هنری خود حمایت می کنیم.

اتاق بازدیدهای آنلاین آرت بازل، یا نسخه دیجیتال این نمایشگاه، از 19 تا 26 ژوئن (30 خرداد تا 6 تیر 1399) آغاز به کار خواهد کرد.

امسال برای آرت بازل و شرکت مادر آن، یعنی گروه MCH، سال سختی بود. آرت بازل هنگ کنگ که قرار بود در ماه مارس برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا لغو شد. نمایشگاه بازل ورلد از بزرگترین نمایشگاه های ساعت و جواهرآلات در جهان نیز به همین دلیل در سال 2020 و 2021 برگزار نخواهد شد.

منبع: روزنامه هنر

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پنجاهمین دوره نمایشگاه جهانی آرت بازل لغو شد، دلیل: ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجاهمین دوره نمایشگاه جهانی آرت بازل لغو شد، دلیل: ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید