پوتین: ملاقات با بایدن مهم و سازنده بود

به گزارش آسانسور، رئیس جمهور روسیه ملاقات روز چهارشنبه با همتای آمریکایی را مهم و سازنده خواند.

پوتین: ملاقات با بایدن مهم و سازنده بود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش آسانسور به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری که پس از ملاقاتش با جو بایدن برگزار گردید، گفت که دو طرف در این ملاقات پیرامون موضوعات مرتبط با ثبات استراتژیک، امنیت جهانی، تعارض های منطقه ای، تجارت و همکاری در منطقه شمالگان با یکدیگر بحث و مصاحبه کردند.

پوتین همچنین گفت که دو کشور در خصوص بازگشت سفرای خود به پایتخت های یکدیگر توافق کردند. این در حالی است که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن که پس از اظهارات بایدن علیه مقامات روسیه به مسکو فراخوانده شده بود، در حال بازگشت به واشنگتن است و جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو نیز به این شهر بازخواهد گشت.

رئیس جمهور روسیه در ادامه تأکید کرد که مسکو و واشنگتن عهده دار یک مسئولیت ویژه برای (برقراری) ثبات جهانی هستند. وی همچنین تصمیم بایدن برای توسعه پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک و همچنین برداشتن گام های بیشتر در راستا کنترل تسلیحات را مسئولانه خواند و از آن تمجید کرد.

به گفته پوتین، یکی دیگر از حوزه هایی که روسیه و آمریکا با برگزاری رایزنی های بیشتر در خصوص آ ن موافقت کردند، حوزه امنیت سایبری است و اینکه هر دو طرف مایل به درک یکدیگر و یافتن راه حل ها هستند.

پوتین همچنین گفت که در این ملاقات موضوع مناقشه در اوکراین به طور خلاصه مورد بحث نهاده شد و اینکه رئیس جمهور ایالات متحده تأیید کرد که راه حل ها در چارچوب توافقنامه مینسک قرار دارند.

رئیس جمهور روسیه با خودداری از هرگونه اظهارنظر در خصوص پیوستن احتمالی اوکراین به ائتلاف ناتو، در خصوص تعهدات روسیه در قبال اوکراین گفت که مسکو تنها متعهد به مشارکت در اجرای توافقنامه مینسک است.

پوتین همچنین با دفاع از استقرار نیروهای نظامی روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین گفت که این نیروها در خاک روسیه حضور دارند و اینکه مسکو از حق برگزاری رزمایش های نظامی در هرنقطه از خاک خود برخوردار است.

منبع: اقتصادنیوز

به "پوتین: ملاقات با بایدن مهم و سازنده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: ملاقات با بایدن مهم و سازنده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید