آخرین اطلاعات و عکس سدان برقی ایران خودرو ساخت شرکت جتکو
به گزارش آسانسور، طراحی خودروی تمام برقی برای ایران خودرو هم در دستور کار شرکت جتکو قرار گرفته است. در ادامه آخرین اطلاعات و عکس از سدان برقی ایران خودرو آمده است.
آسانسور - داوود خسروی مدیر شرکت دانش بنیان جتکوی ایران خودرو گفت: طراحی بعضی از اجزای پلتفرم ملی خودرو به صورت زیربنایی و با اتکا به دانش بومی در دستور کار جتکو قرار گرفته است.
وی اضافه نمود: متناسب ترین خودروهای روز جهانی را برای این منظور به عنوان الگو در نظر گرفته ایم و درصدد هستیم تا طراحی های خود را براساس احتیاج بازار و مشتریان ایرانی، باز طراحی، و نه کپی کاری، کنیم..
به گفته خسروی نمونه سازی یونیت مدیریت عملکرد موتور (ECU)، طراحی پلتفرم الکتریکال خودرو شامل طراحی الزامات، معماری شبکه و طراحی نودهای شبکه الکترونیک خودرو با مالکیت معنوی ایران خودرو از جمله این پروژه ها است.
زمان بهره برداری از پلتفرم الکتریکال ایران خودرو
مدیر حتکو اظهار داشت: پلتفرم الکتریکال پروژه ای است که ظرف 24 ماه آینده با مالکیت معنوی و دانشی ایران خودرو به بهره برداری خواهد رسید و بدیهی است ساخت قطعات مهم الکترونیکی به وسیله قطعه سازان براساس پروتکل های طراحی شده محقق خواهد شد.
طراحی سدان تمام برقی ایران خودرو به وسیله جتکو
او با بیان اینکه مطابق با نقشه راه محصولات ایران خودرو طراحی خودروی تمام برقی هم در دستور کار جتکو قرار گرفته است، توضیح داد: خودروهای نمونه ای را از شرکت های معتبر جهانی تهیه نموده ایم که با کسب دانش به وسیله مهندسی معکوس، در پی باز طراحی و نمونه سازی خودروی تمام برقی با تکیه و تمرکز برساخت داخلی کردن اجزای آن هستیم.
طراحی و نمونه سازی یونیت کنترلی گیربکس اتومات (TCU)
داوود خسروی بعلاوه گفت: برنامه های خوبی درخصوص توسعه موتور و گیربکس در شرکت های ایپکو و نیرو محرکه در دست اقدام است.
او ادامه داد: مطابق نقشه راه گیربکس ایران خودرو توسعه گیربکس شش سرعته و اتوماتیک در دستور کار شرکت نیرو محرکه بوده و همکاری جتکو در زمینه طراحی و نمونه سازی یونیت کنترلی گیربکس اتومات (TCU) و دستگاه های تست انتهای خط شرکت نیرومحرکه ادامه دارد.
خودکفایی در فراوری نمونه کامل ECU در ایران خودرو
وی مقدار صرفه جویی ارزی ناشی از تحقق پروژه های جتکو را سالانه چند میلیون دلار دانست و گفت: در خودکفایی طراحی و نمونه سازی سخت افزار ECU و نرم افزار پایه آن پیروز عمل نموده ایم و با تکمیل همه جانبه این پروژه با استفاده از پتانسیل های موجود در گروه صنعتی ایرانخودرو تا یک سال آینده نمونه کامل ECU (نرم افزار و سخت افزار) به خودکفایی کامل می رسد.
مدیرعامل جتکو توضیح داد: بعضی از پروژه های کلان جتکو از سوی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت قرار گرفته است و باعث شده تا با سایر مجموعه های دانش بنیان و استارت آپ نیز مرتبط شویم.
به گفته وی نمونه سازی ماده پولیش قابل استفاده در فرآیند پولیش کاری سالن های رنگ، مراحل سرانجامی را طی می نماید و به زودی قابل فراوری در یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود. نمونه اصلی این ماده با قیمت بسیار بالا از منابع خارجی تامین می شد و با داخلی سازی آن همراه با کیفیت همتای خارجی، صرفه جویی قابل توجهی در تامین داخل ایران خودرو و خدمات پس از فروش محقق خواهد شد.
طراحی کامل نرم افزار دیجیتالی تست تصادف عابر پیاده
البته خسروی پیش از این اعلام نموده بود که در میان برنامه های این شرکت، طراحی کامل نرم افزار دیجیتالی تست تصادف عابر پیاده، تکمیل و تا سرانجام سال 1399 تحویل مرکز تحقیقات خواهد شد.
منبع: بیت ران