افزایش انگیزه خدمت رسانی پزشکان در منطقه ها محروم

به گزارش آسانسور، مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت گفت: اصلاح سقف و پلکان، انگیزه خدمت رسانی پزشکان در منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته را افزایش می دهد.

افزایش انگیزه خدمت رسانی پزشکان در منطقه ها محروم

سیدموسی طباطبایی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: با اخذ مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای نحوه توزیع کارانه پزشکان بعد از گذشت 6 سال و همکاری سایر ذی نفعان، میانه رشد مورد انتظار سقف پرداختی طی این دوره 6 ساله اخذ شده است.

وی اضافه کرد: این مصوبه با هدف افزایش ماندگاری پزشکان در منطقه ها محروم، افزایش تعداد پزشکان تمام وقت جغرافیایی و کاهش پرداخت از جیب بیماران و افزایش رضایتمندی مراجعین و افزایش عایدی اختصاصی بیمارستان ها ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: براساس این دستورالعمل به منظور ایجاد انگیزه خدمت رسانی در منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته، کارانه پزشکان در این منطقه ها فاقد سقف خواهد بود.

مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت ادامه داد: در موارد خاص و ضروری که خدمات برجسته ای به وسیله پزشکان ارائه می گردد تا سقف 20 درصد بالاتر از این رقم قابل پرداخت خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر سامانه تازه محاسبه کارانه پزشکان در حال پیاده سازی است و تا زمان پیاده سازی سامانه تازه محاسبه پلکان کارانه سال 1401 با یاری سامانه قبلی و به صورت علی الحساب پرداخت می گردد.

در ادامه، دکتر فرشته ترابی، معاون دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت نیز بیان نمود: در راستای بهبود فرایند اجرای طرح اصلاح سیاست ارزی دارو، الزامات اجرایی طرح دارویار به وسیله معاونت درمان تدوین و به تایید نهایی اعضای قرارگاه تدابیر ویژه طرح فوق رسید.

وی اضافه کرد: امید است که با همکاری سازمان های مختلف هر چه زودتر چالش های محیطی رفع و با استفاده از استاندارد ها و راهنما های بالینی و محصولات دانشی تدوین شده در معاونت درمان جهت تجویز منطقی دارو ها و کاهش تقاضای القایی، اقدامات مناسبی صورت گیرد.

آسانسور علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش انگیزه خدمت رسانی پزشکان در منطقه ها محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش انگیزه خدمت رسانی پزشکان در منطقه ها محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید