ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی، دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!

به گزارش آسانسور، بریتانیا میخواهد بودجه زیادی را صرف این کند که خودروهای نظامی اش را خودران کند تا بدون احتیاج به راننده، مأموریت های خطرناک مانند جابه جا کردن سلاح های جنگی انجام گردد.

ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی، دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!

به گزارش خبرگزاری آسانسور، در این پروژه، تفنگداران دریایی سلطنتی می توانند بر خودروهای نظامی چون MRZR سوار شوند و حتی سلاح ها و تدارکات جنگی را بدون راننده جابه جا نمایند.

بیشتر بخوانید:

رازهای شگفت انگیز دوقلوهای همسان / یک معجزه واقعی!

شکار لحظه ها از یوفوهایی که در آسمان دیده شدند/ عکس

MRZR یک خودروی سبک نظامی است که بر روی شاسی بدون زره با چهارچرخ سوار شده که عبور از سطوح ناهموار و سخت برای اهداف نظامی را آسان نموده است. باوجودی که مکانی برای سرنشینان و راننده در این خودرو تعبیه شده اما وزارت دفاع بریتانیا برای کاهش تلفات جانی، از شرکت سازنده خواست تا مجموعه ای از حسگرها و ابزارهای رانندگی اتوماتیک را در این خودرو تعبیه کند تا بتوان آن را به صورت خودران و بدون احتیاج به راننده راهنمایی کرد.

در 16 آگوست، شرکت دفاعی Rheinmetall Canada بیان کرد که این شرکت برای نخستین بار، کیت خودران PATH را بر روی MRZR D4 نصب نموده است تا در جهت تحقق پروژه تئوس برای وزارت دفاع بریتانیا گامی برداشته باشد.

پروژه تسئوس ابتکاری برای تحویل اتوماتیک تجهیزات جنگی به سربازان در محیط های متخاصم است و کیت PATH به عنوان یک سیستم ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی به تحقق این هدف یاری خواهد نمود.

ارتش بریتانیا در ژانویه امسال بیان کرد:

براساس این پروژه، امید است که به زودی خط فراوری پلتفرم های تحویل مهمات زمینی و هوایی نیز فراهم گردد تا جان کارکنان و نیروهای نظامی به خطر نیفتد.

براساس همین اعلامیه، شرکت راین متال قراردادی با ارتش بریتانیا تنظیم کرد که به موجب آن، روی 11 فقره از خودروی نظامی MRZR D4، کیت خودران PATH نصب خواهد شد.

شرکت راین متال نیز در بیانیه ای بیان کرد:

پس از تجهیز MRZR D4 به کیت A، شاهد آن خواهیم بود که این خودرو بدون احتیاج به راننده قابلیت اجرای مستقل مأموریت ها در شرایط سخت زمینی و حتی در آب وهوای نامساعد را خواهد داشت.

این خودروی سبک نظامی می تواند با چند جایگاه اضافه شده تا شش نفر را در خود جای دهد و باوجود تنها 2100 پوند وزن، می تواند تا 1500 پوند انسان و یا محموله را حمل کند. MRZR D4 بعلاوه می تواند برای انتقال مجروحان یا متوفیان جنگی به محیط های امن تر، به یک یا دو بستر مجهز گردد.

البته با توجه به مانورهای اولیه ای که با نسخه آزمایشی این خودرو انجام شد، کریس بورگ، پایدار یکم نیروی دریایی سلطنتی، بیان کرد این خودرو به علت آنکه بدون زره حفاظتی طراحی شده است نمی تواند برای سیستم های تسلیحاتی به کار رود و بهتر است از آن برای تمرین نظامی استفاده کنیم.

با افزودن یک کیت خودران، سربازان و تفنگداران دریایی وی توانند از خودرو جنگی تجهیز شده برای انتقال مجروحان به خط عقب و یا حتی جابه جایی تدارکات جنگی استفاده نمایند بدون آنکه ترسی از آتش دشمن داشته باشند. سال 2021 در آزمایش نسخه قبلی که احتیاج به راهنمایی خودرو به وسیله یک نیروی انسانی بود، تفنگداران دریایی خاطرنشان کردند که بدنه سبک، خودرو را برای حمله سریع به اهداف نامشخص، مانند رادار یا تأسیسات موشکی ایده آل نموده است.

خودروهای جنگی مجهز به PATH می توانند به طور ایمن در زمین های سخت و تحت شرایط جوی نامساعد حرکت نمایند و احتمال قرار گرفتن نیروها در موقعیت های خطرناک را کاهش دهند. راین متال می گوید هوش مصنوعی پیشرو به PATH اجازه می دهد تا با استفاده از همجوشی حسگر و نقشه برداری محیطی به طور مستقل حرکت کند.

منبع: POPULAR SCIENCE

227

منبع: خبرآنلاین

به "ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی، دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی، دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید