بایک X5 کراس اوور تازه مکث موتور معرفی گردید

به گزارش آسانسور، بایک خودروسازی ای چینی است که به عنوان زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی پکن فعالیت می نماید. این هولدینگ خودروسازی دولتی چینی است که در زمینه مونتاژ محصولات شرکت های هیوندای موتور و مرسدس بنز فعالیت می نماید. دولت چین و با مشارکت شرکت های دایملر آ گ و هیوندای موتور گروه خودروسازی پکن را در سال 1985 راه اندازی کرد.

بایک X5 کراس اوور تازه مکث موتور معرفی گردید

زیر مجموعه خودروسازی پکن یعنی بایک در سال 2010 پس از خریداری تکنولوژی خودروهای شرکت ساب سوئد به عنوان برندی مستقل شروع به فراوری خودرو نمود. بایک چین برند رویژیانگ ( Ruixiang ) را در تابستان سال 2021 میلادی معرفی کرد. بایک X5 اولین محصول از این برند تازه است که اکنون از کانال مکث موتور پا به بازار ایران خواهد گذاشت.

بایک X5 از نمای روبه رو

بایک X5 از نمای روبه رو

بایک X5 از نمای روبه رو

قبلی 1 از 3 بعدی

پیش از اینکه بایک رویژیانگ فراوری بایک X5 را شروع کند، برند ترائوم (Traum) از زیر مجموعه های جیانگنان در سال 2018 فراوری این کراس اوور بزرگ را با نام ترائوم سیک 5 (Traum Seek 5) در دستور کار خود داشته است؛ اما نقطه اتصال این خودرو به ماموت خودرو، به گروه سینوتراک بر می گردد که در سال 2020 قصد داشته همین محصول را با نام VGV TX7 فراوری کند که البته تا به امروز این ایده را عملی نکرده است.

معینات فنی بایک X5

پیشرانه نصب شده روی بایک X5 یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژی است که دیگر یک رسم همیشگی برای خودروهای چینی در بازار ایران شده است. حداکثر توان فراوریشده این پیشرانه 156 اسب بخار و 215 نیوتن متر است که از این نظر جزء خودروهای معمول 1.5 لیتری بازار است، زیرا خودروهایی نظیر تیگو 8 پرو با حجم 1.6 لیتر می تواند در حد 200 اسب بخار قدرت فراوری کند. بنابراین نمی توان بایک X5 را از نظر فنی و موتوری آنچنان مجذوب کننده و متفاوت از باقی خودروهای چینی بازار بدانیم و تقریباً هم رده دیگر هموطنی های خود در بازار ایران است.

نمایشگر بایک X5

نمای داخلی بایک X5

نمای داخلی بایک X5

قبلی 1 از 3 بعدی

نیروی فراوریشده این موتور به واسطه یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد و با وجود وزن 1610 کیلوگرمی، مصرف سوختی حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر را ارائه می دهد. این مقدار در نسخه 6 سرعته دنده ای به 7.2 لیتر کاهش می یابد.

بایک X5 طولی برابر 4788 میلی متر، عرض 1875 میلی متر و ارتفاع 1730 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2815 میلی متر است. این ابعاد نشان می دهد که در تمامی ابعاد از خودروی فیدلیتی بزرگ تر است، اما ارتفاع خودروی دایون Y5 از این خودرو بیشتر است.

معینات ایمنی و رفاهی بایک X5

امنیت سرنشینان این خودرو به کمک کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ­ای و کمربندهای ایمنی 3 نقطه ­ای برای تمامی جایگاه ­ها تأمین خواهد شد. بد نیست بدانید ایربگ­ های پرده­ ای این خودرو سرنشینان ردیف سوم را نیز پوشش می­ دهد. علاوه بر این، باید به سیستم پایداری ESP، دستیار ترمز EBA، سامانه پایش فشار باد تایر، چراغ های اتوماتیک و دوربین 360 درجه هم اشاره نمود.

استفاده وسیع از رنگ مشکی برای تزیین قطعات کابین در کنار جزئیات نقره ­ای و روکش قهوه ­ای جایگاه­ ها، پوشش داخلی درها و بخش بالایی داشبورد، فضای داخلی X5 را از یکنواختی نجات داده است. سقف شیشه­ ای پانوراما، نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی لمسی و صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی دیجیتال، مهم ترین تجهیزات رفاهی روژیانگ X5 است که در همان نگاه اول جلب نظر می­ کند.

کروز کنترل، در صندوق برقی، استارت بدون دکمه، ورود بدون کلید و دوربین ثبت وقایع، سایر امکانات رفاهی روژیانگ X5 است. علاوه بر این، فرمان برقی این خودرو در سه حالت کامفورت، استاندارد و اسپرت قابل تنظیم است.

نمای پشتی بایک X5

نمای جانبی بایک X5

نمای پشتی بایک X5

قبلی 1 از 3 بعدی

امکان تشخیص فرامین صوتی و سامانه ارتباطی هوشمند 4G با هدف برقراری ارتباط آسان تر کاربر با خودرو، مسیریاب و بعضی موارد دیگر، جزء فناوری­ های به کارگرفته شده در روژیانگ X5 طبقه بندی می­ گردد.

قیمت خودروی بایک X5 هنوز معین نشده است، اما در یک وب سایت چینی اشاره شده که قیمت این خودرو حدود 75 هزار یوان برای نسخه پایه دنده دستی است. نسخه اتوماتیک بین حدود 100 هزار یوان الی 124 هزار یوان قیمت دارد. با چنین رنج قیمتی و فرض بر عرضه نسخه اتوماتیک، باید قیمت بایک X5 را باتوجه به عوارض و هزینه های گمرگ و فراوری در بازار ایران بین 850 میلیون تومان الی 1 میلیارد تومان بدانیم؛ رنج قیمتی ای که اگر کف آن در نظر گرفته گردد، شاید بتوان بایک X5 را یکی از مقرون به صرفه ترین خودروی 7 نفره بازار ایران دانست.

آگهی های خرید و فروش انواع خودرو بایک

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ آسانسور مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "بایک X5 کراس اوور تازه مکث موتور معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایک X5 کراس اوور تازه مکث موتور معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید