تهران سالانه به 2 میلیون آسفالت احتیاج دارد

به گزارش آسانسور، معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: سالانه نیازمند به 1.5 میلیون تا 2 میلیون آسفالت است

تهران سالانه به 2 میلیون آسفالت احتیاج دارد

مهدی آبشاری در حاشیه بازدید آسانسور از 3 کارخانه آسفالت ریزی (6-7-9) در محله شادآباد واقع در منطقه 18 اظهار کرد: سه کارخانه آسفالت ریزی شهرداری تهران از جمله کارخانجات 6،7 و 9 در این منطقه قرار دارند و یک کارخانه آسفالت ریزی نیز تحت عنوان کارخانه 8 در شهریار قرار گرفته است.

وی در مورد نوع کارخانجات فعال آسفالت ریزی شهرداری تهران گفت: کارخانه آسفالت ریزی ششم ساخت ایران، کارخانه 9 ساخت سوئیسی کارخانه هفت و هشت برای کشور ایتالیا هستند.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران 730 کیلومتر مربع مساحت دارد گفت: از این مقدار مساحت 110 کیلومتر متر مربع سطح شبکه بزرگراهی خیابان های اصلی و فرعی هستند و حدود 11 کیلومتر مربع 10 درصد از سطح شبکه بزرگراهی احتیاج به بهسازی و روکش آسفالت دارند و این مقدار 112 میلیون متر مربع است.

آبشاری با بیان اینکه شهر تهران سالانه احتیاجمند به 1.5 میلیون تا 2 میلیون آسفالت است، اضافه نمود: شهرداری تهران و بویژه سازمان عمرانی شهر تهران وظیفه نگهداشت و سرویس دهی در حوزه شبکه بزرگراهی و معابر را برعهده دارد و بر این اساس آسفالت 4 کارخانه فعال در شهر تهران برای روکش شبکه بزرگراهی خیابان های اصلی و فرعی مورد استفاده قرار می گیرد و علیرغم فراوری روزانه اما این مقدار آسفالت جوابگوی شبکه بزرگراهی و معابر اصلی و فرعی شهر تهران نیست.

وی با بیان اینکه در دوره تازه مدیریت شهری و بنا بر تاکید شهردار تهران قرار بر این شده دو کارخانه تازه به ظرفیت فراوری آسفالت در شهر تهران اضافه گردد گفت: موقعیت جغرافیایی این دو کارخانه را می توان به قسمت شرق تهران و در منطقه 13 و دیگری را در منطقه غرب تهران اشاره نمود.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درخصوص فراوری آسفالت به طور میانگین در ساعت گفت: کارخانه شماره 6 ظرفیت فراوری 160 تن آسفالت در ساعت، کارخانه شماره 9 ظرفیت فراوری 240 تن در ساعت، کارخانه هفت 200 تن و کارخانه شماره هشت ظرفیت روزانه 200 تن آسفالت در ساعت را دارد و در کل روزانه 4 هزار تن آسفالت در شهر تهران فراوری می گردد.

آبشاری در مورد مساحت کارخانجات فراوری آسفالت در شهر تهران گفت: مساحت دو کارخانه 6 و 7؛ 14 هکتار، کارخانه 8، 7.5 هکتار است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز 620 هزار تن آسفالت فراوری و در شبکه های بزرگراهی خیابان های اصلی و معابر توزیع و مورد استفاده قرار گرفته است گفت: این مقدار نسبت به زمان مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است به طوریکه در سال گذشته و در همین بازه زمانی 460 هزار تن آسفالت فراوری شده است که در سال 99، این مقدار 490 هزار تن آسفالت بوده است.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به فعالیت 150 نیرو در کارخانه های فراوری آسفالت در شهر تهران گفت: شهر تهران سالانه احتیاجمند به یک و نیم تا دو میلیون تن آسفالت است که انشاءالله با همت و کوشش همکاران ما بتوانیم به این مقدار دست پیدا بکنیم.

آبشاری با بیان اینکه آسفالت های فراوری شده بخشی به وسیله سازمان عمران و بخشی دیگر به وسیله منطقه ها مورد استفاده قرار می گیرد گفت: آسفالت ریزی آسفالت و روکش شبکه های بزرگراهی به وسیله سازمان عمران شهر تهران و آسفالت وروکش خیابان های اصلی و فرعی و معابر به وسیله منطقه ها انجام می گردد.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه در 8 ماهه گذشته بیشترین حجم آسفالت در منطقه 4 مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در 8 ماهه گذشته 41 هزار کامیون به کارخانجات آسفالت تردد داشته اند و آسفالت های فراوری شده را در سطح منطقه ها مختلف تهران توزیع نموده اند.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه دو کارخانه تازه آسفالت ریزی به زودی فعالیت خود را شروع خواهند کرد گفت: این دو کارخانه نیز با استانداردهای محیط زیست کاملا همخوانی دارد و هیچ نوع آلایندگی را نخواهند داشت. ضمن اینکه برای رعایت موضوعات محیط زیستی نیز شن و ماسه کارخانجات از بیرون خریداری می گردد.

آسانسور اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تهران سالانه به 2 میلیون آسفالت احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران سالانه به 2 میلیون آسفالت احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید