تپه های مریخی دامغان یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است

به گزارش آسانسور، جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، تپه های مریخی دامغان یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است.

تپه های مریخی دامغان یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است

تپه های مریخی در کنار تپه های نمکی با وجود لایه های زیبای رنگی و دالان ها و تونل ها همگی با هم دست دوستی داده و مقصد مناسبی برای اجرای برنامه های گردشگری شده است. گردش در تپه های مریخی که یک نوع کوهپیمایی بوده، حدود چند ساعت زمان نیاز دارد و درجه سختی سفر را میتوان میانه تعیین کرد. تجهیزات مورد نیاز برای این گشت و گذار و گردش و تفریح شامل کفش کوهپیمایی، آب آشامیدنی، کاپشن بادگیر و لباس گرم، دو وعده غذای سبک، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و هدلامپ هستند. از آنجایی که منطقه کویری است، احتمال گم شدن وجود دارد و با به همراه داشتن جی پی اس یا یک راهنمای کاربلد می توانید این خطر را به شدت کاهش دهید یا حتی به حد صفر برسانید.

شاید باورش برایتان سخت باشد اما تپه های مریخی دامغان به عنوان یکی از منطقه ها زمینی که به تپه های موجود در کره مریخ بسیار شبیه بوده، در سازمان ناسا ثبت شده و جالب تر اینکه ناسا نام پارک گردشگری فضایی را بر این تپه ها گذاشته است. شباهت تپه های مریخی دامغان به تپه های موجود در کره مریخ موجب شده تا الکساندر لازوتکین، فضانورد و مهندس فضایی روسیه به این منطقه به عنوان مکانی مشابه مریخ سفر کند. وی در بازدید از این تپه ها نظر خود را چنین بیان نمود که من همیشه آرزو داشتم اولین فضانوردی بودم که به سیاره سرخ قدم میگذاشت. اگرچه این توفیق را تا به امروز نداشته ام اما امروز خوشحالم از اینکه قدم در جایی گذاشته ام که بی شباهت به سطح سیاره سرخ نیست.

این دسته از تپه ها در جنوب دامغان، در 130 کیلومتری از آن به سمت جاده جندق منطقه وسیعی به مساحت حدود 7 هزار هکتار را به خود اختصاص داده و با رنگهای متنوعی که دارند، مناظری را پدید آورده اند که مانند تابلوی نقاشی می ماند. تپه های مریخی دامغان در منطقه ای از کویر قرار دارند که جریان باد بطور مرتب به سمت آن در حرکت است. لذا باد گرد و غبار را از منطقه زدوده و آسمان منطقه را از هر گونه آلودگی پاک می کند، طوریکه شبها احساس می شود که در فاصله ای بسیار دور آسمان به زمین رسیده و چشم اندازی پدید می آید که خیره کننده است.

این منطقه دارای دالان ها و تونل هایی بوده که با توجه به اینکه در مسیر آبرفت واقع شده اند، حدودا هر 4 سال تغییراتی در آنها ایجاد می شود. بافت خاک در این مسیر بقدری نرم است که گویی پا بر پر قو می گذارید. با این حال، خاک در فضا گرد و غبار پخش نمی کند، چون لایه های زیرین آن با نمک مخلوط شده اند.

منبع: همگردی

به "تپه های مریخی دامغان یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های مریخی دامغان یکی از جاذبه های گردشگری استان سمنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید