خبرنگاران جان گرانبها تخفیف ندارد

به گزارش آسانسور، ساوه - خبرنگاران- در حالی که شرایط ساوه از حیث شیوع کرونا در مرحله ای خطرناک قرار گرفته است بعضی از همشهریان بی توجه به پروتکل های بهداشتی و برای خرید میوه و سایر مایحتاج خود راهی چندشنبه بازارهای شهر می شوند که ضمن ایجاد ازدحام و شلوغی، خود را در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهند.

خبرنگاران جان گرانبها تخفیف ندارد

به گزارش آسانسور، پس از آنکه هفته گذشته در گزارشی میدانی به شلوغی بیش از حد آدینه بازار میوه فروشان در میدان یل آباد شهر پرداختیم، امشب نیز حوالی ساعت 18 به محوطه بالادست بوستان بام ساوه جایی که محل بساط صدها وانت بار حامل میوه و فروشندگان خشکبار، حبوبات، اقلام پلاستیکی و سایر ملزومات بود، سرکشی کردیم و باید گفت که ازدحام جمعیت در این مکان با هر متر و معیاری نافی و مغایر با پروتکل های بهداشتی است.

خانواده هایی که به خاطر شرایط مالی و درآمدی شاید از سر ناچاری برای خریدی ارزان تر از میوه فروشی های محل شان راهی این مکان شلوغ شده اند، غافل از اینکه شاید کمی ارزانی به بهای جان گران و شیرین تمام گردد.

به نظر می رسد اگر دستگاههای نظارتی بر بازار و واحدهای صنفی قاطعانه کنترل داشته باشند و تفاوت قیمت میان این مراکز با فروشندگان سیار را به حداقل برسانند، احتمال اینکه مردم نیازها و مایحتاج خود را از مغازه های محل تامین نمایند و برای اندکی تخفیف و تفاوت قیمت از رفتار پرخطر حضور در مراکز شلوغی چون دوشنبه بازار امروز دست بردارند، بالا است که در نوع خود یاری بزرگی به کاهش زنجیره ارتباط و شیوع کرونا خواهد بود.

نکته اینجاست که بر اساس تصمیم قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه 2 بوستان اصلی شهر یعنی دریاچه تفریحی و بام ساوه مسدودسازی شدند و مدتهاست با نیوجرسی های بتنی راه را بر خودروها بسته اند ولی همین مکان تعطیل شده، امروز پذیرای صدها خودرو و فروشنده سیار و البته شمار کثیری از شهروندان بود که مسدودی راههای منتهی به بام را دور زدند و از خیابان های شمال و جنوب حضور یافتند.

به نظر می رسد با توجه به اینکه این چندشبنه بازارها هر روز در مکانی از شهر ساوه برپا می گردد که اقدامی کاملا برخلاف فاصله گذاری اجتماعی در شرایط حاد شیوع کرونا است، مسئولان باید اقدامی قاطع در این زمینه انجام دهند و صیانت از سلامت و جان شهروندان را مقدم بر هر نگرشی بدانند.

صد البته کسی نافی رزق و روزی و کسب درآمد و معیشت فروشندگانی که شرافتمندانه در پی لقمه نانی حلال برای خانواده در چندشنبه بازارها حضور می یابند، نیست اما واقعیت آن است که طبق اعلام معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه، ظرفیت تخت های بیمارستانی شهر پر شده و کار به فعال سازی نقاهتگاه ها رسیده است؛ از این رو در چنین شرایطی باید اولویت را به سلامت و جان آدمها داد تا هیچ خانواده ای داغدار نگردد.

بدیهی است در چنین شرایطی باید زنجیره ارتباط و سرایت این ویروس که عمدتا از اجتماعات و شلوغی در بازارها و مراکز خرید شکل می گیرد، قطع گردد تا این بیماری را به گوشه رینگ انداخته و در نهایت شکستش دهیم.

در مورد بازار مرکزی شهر، خیابان های اصلی و مراکز خرید هم نیازی به گفتن نیست و در گزارش چند روز پیش آسانسور با عنوان حال ساوه خوب نیست به آن پرداختیم ولی همچنان امید به رفتار مسئولانه شهروندان و پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و خانه نشینی آنها وجود دارد تا در کنار اقدامات و اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی با ایجاد ید واحده از شدت اشاعه ویروس کرونا بکاهیم و در نهایت جشن پیروزی عبور از این روزهای تلخ و خسته نماینده را برگزار کنیم.

نمایی از دوشنبه بازار در بوستان بام ساوهمنبع: ایرنا

به "خبرنگاران جان گرانبها تخفیف ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جان گرانبها تخفیف ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید