خرید توافقی 235 هزار تن انواع محصول از کشاورزان همدان

به گزارش آسانسور، مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: سال 98، 235 هزار تن انواع محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی های کشاورزی، روستایی و فراوری از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

خرید توافقی 235 هزار تن انواع محصول از کشاورزان همدان

به گزارش آسانسور آنلاین به نقل از مهر، مجید مسلمی راد اضافه نمود: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می نماید همچنین با کاهش واسطه گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای فراوریکننده و مصرف کننده می گردد.

وی با اشاره به این که بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد، اظهار کرد: خرید توافقی توسط تشکل های بخش کشاورزی از جمله تعاونی های روستایی، کشاورزی و فراوری در سطح استان همدان انجام می گردد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان افزود: از جمله خریدهای توافقی انجام شده در سال گذشته می توان به حدود 20 هزار تن شیر، 41 هزار تن کنجاله سویا، بیش از 3 هزار و 600 تن گوجه فرنگی و 6 هزار و 500 تن ذرت علوفه ای اشاره نمود کما اینکه خرید 3 هزار و 100 تن یونجه، بیش از 26 هزار و 600 تن سبوس، یک هزار و 300 تن پرتقال نیز از دیگر محصولات کشاورزی بوده که به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مسلمی راد خرید توافقی را در جهش فراوری و بهبود شرایط مالی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه های بخش کشاورزی در خریدوفروش محصولات کشاورزی است که درنهایت به سود کشاورز و مصرف کننده منتهی می گردد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اعلام این که خرید توافقی در تمامی شهرستان های استان همدان انجام می گردد، مطرح نمود: شهرستان ملایر با بیش از 29 هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.

مسلمی راد در ادامه به رویکرد افزایش میزان خریدهای توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان همدان اشاره نمود و اضافه نمود: سیاست خریدهای توافقی دارای کارکردهای مطلوبی در زمینه بازار رسانی محصولات کشاورزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان خریدهای توافقی مدنظر این مدیریت واقع شده است و شبکه تعاونی ها نیز باید برای بازار رسانی محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دارای مزیت هر شهرستان برنامه داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خرید توافقی 235 هزار تن انواع محصول از کشاورزان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید توافقی 235 هزار تن انواع محصول از کشاورزان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید