درخواست از وزیر آموزش و پرورش؛ سربازمعلم ها به منطقه ها محروم نروند

به گزارش آسانسور، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد منطقه ها محروم و لازم التوجه که در محدوده های جغرافیایی خاصی قرار گرفته اند به دلیل صعب العبور بودن مسیرها، حاشیه نشینی دانش آموزان، عدم استقرار کلاس به معنای واقعی، مرز نشین بودن، دوزبانه بودن و چندپایه بودن چندان مورد توجه معلمان باکیفیت قرار نمی گیرند.

درخواست از وزیر آموزش و پرورش؛ سربازمعلم ها به منطقه ها محروم نروند

محمدرضا سیفی در گفت وگو با پانا با اشاره به این درخواست از رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سرباز معلم و معلمان موقت را به منطقه ها محروم نفرستید اظهار کرد: ما هم از رئیس جمهور این موضوع را درخواست داریم؛ رئیس جمهور به مسائل آموزش و پرورش اهتمام ویژه دارد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اضافه نمود: منطقه ها محروم و لازم التوجه که در محدوده های جغرافیایی خاصی قرار گرفته اند به دلیل صعب العبور بودن مسیرها، حاشیه نشینی دانش آموزان، عدم استقرار کلاس به معنای واقعی، مرز نشین بودن، دوزبانه بودن و چندپایه بودن چندان مورد توجه معلمان باکیفیت قرار نمی گیرند.

سیفی تاکید نمود اگر آموزش و پرورش بتواند موضوعات شوق انگیز مانند افزایش حقوق را برای خدمت در این منطقه ها به خوبی لحاظ کند تعداد معلمانی که مایل هستند در این منطقه ها تدریس نمایند بیشتر خواهد شد.

سیفی در ادامه با بیان اینکه مهمترین عنصر یادگیری، معلم توانمند است از مسئولان مربوط خواست تمهید نمایند که اگر موافق نیروهایی مانند سرباز معلم و یا جدیدالورود هستند این افراد را در شهرها به کار بگیرند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه دانش آموز شهرنشین بیش از دانش آموز روستایی از ظرفیت های فرهنگی استفاده می نماید، اضافه نمود: دانش آموز عشایری در بسیاری اوقات از حق داشتن یک معلم باکیفیت محروم است.

وی اسم کرد: نقش راهبران آموزشی در تبیین این بی عدالتی مهم است و جامعه باید دریابد که با خصوصی سازی، بنیان های فرهنگی جامعه شکل نمی گیرد.

سیفی به مسائل راهبران آموزشی اشاره نمود و گفت: تامین هزینه سهمیه سوخت بنزین راهبران آموزشی مهم است. آن ها با وسیله شخصی خود مسافت طولانی طی می نمایند. البته سهمیه سوخت و حق دهگردشی به صورت فصلی پرداخت می گردد. امید است به زودی گره صدور احکام شغلی راهبران با انعطاف سازمان اداری استخدامی باز گردد. قصد داریم این احکام تبدیل به ردیف شغلی راهبران گردد تا در این صورت بخشی از خدمات راهبران جبران گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درخواست از وزیر آموزش و پرورش؛ سربازمعلم ها به منطقه ها محروم نروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از وزیر آموزش و پرورش؛ سربازمعلم ها به منطقه ها محروم نروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید