شرکتهای نوآور حوزه گردشگری و دریایی در کیش مورد حمایت قرار می گیرند

به گزارش آسانسور، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، شرکتهای نوآور حوزه گردشگری و دریایی در کیش مورد حمایت قرار می گیرند.

شرکتهای نوآور حوزه گردشگری و دریایی در کیش مورد حمایت قرار می گیرند

علیرضا فراهانی اظهار کرد: از جمله فناوری های نوآور که به سرعت می تواند در جزیره کیش پیشرفته و به نتیجه برسد، حوزه هایی است که ارتباط مستقیم با دریا دارد؛ به عنوان مثال در حوزه شیلات میتوان به بحث گیاهان و جانوران دریایی، دارویی و استحصال انرژی از امواج دریا اشاره نمود.

وی بعلاوه از دیگر جذابیت های جزیره کیش برای نوآوری با قابلیت سرمایه گذاری را حوزه گردشگری اعلام کرد و اضافه نمود: گردشگری به عنوان یک مزیت جدی در کشور می تواند با چاشنی نوآوری همراه شده و در بخش های مختلف از جمله گردشگری تفریحی و یا گردشگری سلامت فعالیت کند.

سرپرست موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با اشاره به ظرفیت منحصر بفرد جزیره کیش در توسعه گردشگری سلامت اعلام کرد: از آنجا که کشور ما قابلیت ارائه خدمات با کیفیت و نسبتا مقرون به صرفه در حوزه سلامت دارد و این ظرفیت مورد توجه کشورهای منطقه قرار گرفته است، شرکت های نوآور در این حوزه می توانند ضمن یاری به توسعه گردشگری سلامت، بازدهی زود هنگامی را نیز برای آنان به همراه داشته باشد.

وی حوزه انرژی را از دیگر ظرفیت های معرفی کیش به عنوان پایگاه نوآورانه دانست و ادامه داد: منابع گازی و نفتی زیادی در کنار جزیره کیش وجود دارد که این امر می تواند یک امکان بی نظیر جهت حضور شرکت های دانش بنیان و ارائه ایده های نو با قابلیت اشتغال زایی و خلق ثروت را فراهم آورد.

فراهانی اضافه نمود: حوزه فناوری اطلاعات نیز از دیگر حوزه های دارای جذابیت در بحث نوآوری است؛ فعالیت در این حوزه برای آغاز احتیاج به سرمایه گذاری، تجهیزات و فضای خاصی جز فراهم بودن بستر ارتباطات و اینترنت ندارد و از این جهت جزیره به لحاظ شرایط آب و هوایی و آرامش ذاتی می تواند بستر خوبی جهت مستقر شدن فعالان حوزه فناوری اطلاعات از جمله هوش مصنوعی، نرم افزار، سرویس های ابری و سایر زمینه ها جهت رشد و توسعه این بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه نوآوری در جزیره کیش احتیاج به شتاب و قدرت بیشتری دارد، گفت: افراد صاحب دانش، ایده و استعداد اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، به وسیله مرکز نوآوری شناسایی و با توجه به شرایط و احتیاج جزیره کیش دعوت به کار شده و حمایت لازم از آنان انجام گردد.

سرپرست موسسه آموزشی علوم و فنون کیش ادامه داد: جامعه هدف مرکز نوآوری کیش دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان، فناور، نوآور، خلاق و نوپا تشکیل داده و ما در این جزیره دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر را نیز به صورت 2 پردیس جداگانه در کنار خود داریم.

منبع: همگردی

به "شرکتهای نوآور حوزه گردشگری و دریایی در کیش مورد حمایت قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتهای نوآور حوزه گردشگری و دریایی در کیش مورد حمایت قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید