فارس من، دانشجوها: اینترنت برای آموزش مجازی نداریم ، وزارت ارتباطات: اینترنت دانشجویی از اول نیمسال دوم دانشگاه تخصیص یافت

به گزارش آسانسور، بعضی از دانشجوها گفته اند: چندین هفته از شروع ترم دوم سال تحصیلی جاری می گذرد و اینترنت رایگان برای یادگیری آموزش های مجازی را نداریم. وزارت علوم و وزارت ارتباطات می گویند: با شروع ترم دوم، اینترنت رایگان، از بهمن 99 برای دانشجوها فعال شده است.

فارس من، دانشجوها: اینترنت برای آموزش مجازی نداریم ، وزارت ارتباطات: اینترنت دانشجویی از اول نیمسال دوم دانشگاه تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات آسانسور، سومین ترم کرونایی در دانشگاه ها در جریان است و وقتی در بهمن 99 دانشگاه و مدارس تعطیل شد، کمتر کسی فکر می کرد که تعطیلی آموزش حضوری وارد سومین ترم گردد.

وقتی کلاس های مجازی ادامه دار شد، کم کم امکانات متناسب با شرایط و احتیاجهای نو جور شد و یکی از مهم ترین و کلیدترین الزامات آموزش مجازی و آنلاین، اینترنت بود.

همه گروه های درگیر با آموزش در کشور از جمله دانش آموزان، معلمان، دانشجوها، استادان، طلاب و استادان حوزه احتیاج به اینترنت داشتند.

به همین علت با هماهنگی چندین دستگاه، اسباب آموزش مجازی از جمله اینترنت یا ترافیک رایگان برای همه این افراد فراهم شد. اما با ادامه دار شدن کرونا، این احتیاجها هم ادامه دار شدند.

دانشجوها: دانشجویان اینترنت برای آموزش مجازی نداریم

در همین رابطه، بعضی از کاربران سامانه فارس من با ثبت کمپینی خواسته اند که وزارت ارتباطات اینترنت رایگان دانشجویان را تمدید کند.

سردبیر این سوژه می گوید: چندین هفته از آغاز ترم دوم سال تحصیلی جاری می گذرد و دانشجویان اینترنت رایگان برای یادگیری آموزش های مجازی ندارند.

کرونا، مصرف اینترنت را در همه ابعاد زندگی افزایش داده است

سوژه دیگری هم در همین رابطه با اسم درخواست تمدید مجدد اینترنت دانشجویی در سامانه فارس من به ثبت رسیده است.

دانشجویان اینترنت برای آموزش مجازی ندارند؟

آن طور که علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، درباره جزئیات اینترنت رایگان ویژه دانشجویان، می گوید: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از 25 بهمن ماه بسته 60 گیگابایتی اینترنت رایگان برای بازه زمانی 6 ماه در اختیار دانشجویان قرار داده است.

وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست همه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حوزه های علمیه را درخواست کرد و این بسته اینترنتی، شامل تمام دانشجویان مراکز دانشگاهی و حوزوی در تمامی مقاطع است.

خاکی صدیق گفت: مهلت ثبت نام برای دریافت این بسته اینترنت هم از 25 بهمن 99 تا 15 روز بعد از آن بود که از دانشجویان با مراجعه به سامانه https://ictgifts.ir برای دریافت آن ثبت نام اقدام کردند.

وی ادامه داد: بسته حداکثر پس از گذشت 10 روز از اتمام مهلت ثبت نام در حساب کاربری انتخابی دانشجو فعال شده است.

وزارت علوم می گوید: اینترنت دانشجویی شامل حال همه دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و حوزه علمیه شده است

اینترنت رایگان دانشجویی، از کی فعال شد؟

بنابراین همان طور که اشاره شد، اینترنت دانشجویی از 25 بهمن و تقریبا از ابتدای اسفند ماه فعال شده است و با در نظر دریافت زمان تعطیلی آخر سال و دو هفته تعطیلات عید نوروز، امروز که تقریبا در انتها اردیبهشت ماه 1400 هستیم، در بدترین حالت هنوز حداکثر 3 ماه از زمان 3 ماهه بسته اینترنت دانشجویی وزارت ارتباطات سپری شده است و منطقی است که نباید این بسته انتها یافته باشد.

وزارت ارتباطات در پیش بینی بسته های اینترنت دانشجویی، تجربه بسته اینترنت اساتید دانشگاه و حوزه را داشت. بسته های اینترنت اساتید دانشگاه و حوزه 6 ماهه و 120 گیگ بود که از مهر ماه 99 فعال شد و تا اسفند 99 معتبر بود. براساس تجربه مقدار حجم استفاده شده و مهلت زمانی در بسته اینترنت اساتید، طبق پیش بینی وزارت ارتباطات، بسته های فعلی دانشجویی هم باید تا انتها ترم یا حداقل تا نزدیک به انتها ترم پاسخ گو می بود.

همچنان که اغلب اساتید در انتها مهلت 6 ماهه بسته اینترنت خود اعلام می کردند که هنوز بیش از نصف بسته استفاده نشده به جای مانده و خواهان تمدید زمانی بسته برای استفاده از حجم به جای مانده بودند.

از اسفند پارسال، 60 گیگ اینترنت دانشجویی فعال شده است

وزارت ارتباطات: اینترنت دانشجویی تمام نشده است

در همین رابطه، ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم می گوید که در گفت وگو با خبرنگار، گفت: بسته هدیه 60 گیگ اینترنت دانشجویان و طلاب از بهمن ماه 99 و برای مدت 6 ماه فعال شده و باتوجه به حجم و مهلت زمانی پیش بینی شده برای آن تا انتها ترم، قابل استفاده است.

بنابراین فعلا که بسته برقرار است بهتر است دانشجوها نگران تمام شدن آن نباشند و پس از انتها 6 ماه، همچنان که وزارت ارتباطات فکری برای تمدید بسته اینترنت اساتید کرد، به نظر می رسد احتمالا برای دانشجوها هم تدبیری خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، دانشجوها: اینترنت برای آموزش مجازی نداریم ، وزارت ارتباطات: اینترنت دانشجویی از اول نیمسال دوم دانشگاه تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، دانشجوها: اینترنت برای آموزش مجازی نداریم ، وزارت ارتباطات: اینترنت دانشجویی از اول نیمسال دوم دانشگاه تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید