نکاتی جهت حفظ سلامتی کودک خود

به گزارش آسانسور، متوجه ساختن بچه ها از اهمیت یک شیوه زندگی و بدن سالم برای بیشتر پدر و مادرها بیش از پیش سخت شده است. در این مقاله، ما به شما نکات مفیدی را ارائه می کنیم که می توانید با استفاده از آنها نسبت به حفظ سلامتی و تندرستی

نکاتی جهت حفظ سلامتی کودک خود

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

متوجه ساختن بچه ها از اهمیت یک شیوه زندگی و بدن سالم برای بیشتر پدر و مادرها بیش از پیش سخت شده است. در این مقاله، ما به شما نکات مفیدی را ارائه می کنیم که می توانید با استفاده از آنها نسبت به حفظ سلامتی و تندرستی بچه هاتان اطمینان حاصل کنید.

به گفته مؤسسه ملی دیابت و بیماری های کلیوی، از هر پنج کودک در ایالات متحده یک کودک دارای اضافه وزن است، و این اندازه در حال افزایش می باشد.

این یک تصور اشتباه است که بچه ها در حال رشد می توانند هر چیزی و هر آنچه که می خواهند، خورده و با این وجود به علت آنکه به طور طبیعی فعال می باشند، سلامت خواهند ماند. عوامل ژنتیکی یا موروثی یک عامل مهم به حساب می آیند، اما بسیاری از بچه ها عادات بد را به هنگام مشاهده والدین خود تقلید می نمایند. این عادات، رژیم غذایی ضعیف یا بد، با تکیه بر فست فودها یا مواد غذایی فرآوری شده و عدم انجام حرکات ورزشی را شامل می گردد. تا همین چند سال اخیر، والدین به سختی باور می کردند که بچه ها احتیاج به یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی و تناسب اندام دارند. آنها فکر می کردند تنها افراد بالغ به انجام این کارها احتیاج دارند ـ افراد بالغی که از تناسب اندام و سلامتی برخوردار نبودند. پس از کسب آگاهی از آمار چاقی بچه ها، اکنون والدین به اهمیت یک شیوه زندگی سالم برای بچه ها شان پی برده اند.

امروزه یک کودک عادی در حدود 24 ساعت در هفته را به تماشای تلویزیون می گذراند. افزایش محبوبیت کامپیوتر و بازی های ویدئویی به این معنا است که این امکان وجود دارد بچه ها حتی زمان کمتری به شرکت در فعالیتهای فیزیکی صرف نمایند. درست مانند بزرگسالانی که دچار اضافه وزن هستند، بچه ها دارای اضافه وزن در معرض خطر بیشتری از ابتلا به بیماری ها و امراض مختلف قرار دارند.

آنچه می توانید انجام دهید

☜ کودک خود را به خاطر اضافه وزن داشتن مورد انتقاد و یا سرزنش قرار ندهید. با او در خصوص نگرانی های خود از وزن و سلامتی اش صحبت کنید. به او بیاموزید خود را قبول داشته و احساس خوبی در خصوص خود داشته باشد.

☜ یک آنالیز حقیقی انجام داده و ببینید که آیا شیوه زندگی تان احتیاج به هرگونه تغییری دارد یا خیر. با مورد توجه قرار دادن رژیم غذایی، سیستم تناسب اندام، و شیوه زندگی خود، یک الگو برای کودکتان باشید؛ در عین حال نسبت به آن وسواس نداشته باشید. به او نشان دهید که نسبت به بدن خود خاطر جمع هستید.

☜ تحرک داشته و ورزش را به یک امر خانوادگی بدل سازید. فعالیتهای بسیاری وجود دارند که می توانید از انجام آنها با یکدیگر لذت ببرید. گردش خانوادگی را به گونه ای برنامه ریزی کنید که فعالیتهای فیزیکی از جمله دوچرخه سواری، کوه نوردی، و یا شنا را دربرداشته باشد.

☜ خوردن مواد غذایی سالم را تمرین کنید. امروزه خانواده ها بیشتر از همواره پرمشغله می باشند، اما این بدان معنا نیست که مجبور به تسلیم در برابر تغذیه می باشید. بسیاری از کتاب های آشپزی دستور پخت غذاهای سالم و سریع را نشان می دهند. تنقلات و میان وعده های مغذی را آماده سازید و به کودک خود بیاموزید که انتخاب های غذایی سالم را خود انجام دهد.

☜ تنها چند تغییر عادت در خانواده تان می تواند دگرگونی بزرگی ایجاد کند. او را از غذا خوردن در مقابل تلویزیون و یا کامپیوتر منصرف سازید. اغلب، بچه ها غرق تماشای تلویزیون شده (همانطور که همه ما گاهی اینگونه می شویم)، و این امر موجب خوردن بیش از حد آنها می گردد. تا آنجا که امکان دارد مانند یک خانواده با یکدیگر غذا صرف کنید، او را تشویق به آهسته خوردن کنید و به او بیاموزید از خوردن غذای خوب لذت ببرد. کودکتان را به مشارکت در انتخاب و آماده سازی غذا دعوت کنید.

☜ جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص ورزش و خوردن سالم، با یک متخصص تغذیه و یا یک مربی حرفه ای، به خصوص کسانی که تجربه برخورد با بچه ها را دارند، صحبت کنید. چنانچه احساس می کنید که وزن کودک تان ممکن است مسائل جدی سلامتی را به بار آورد، بلافاصله با پزشک یا متخصص اطفال مشورت کنید.

هرگز برای آغاز یک رژیم غذایی سالم و تناسب اندام و تندرستی برای بچه هاتان خیلی زود نیست و هرگز برای شما به جهت ایجاد تغییری به سوی یک شیوه زندگی سالم خیلی دیر نیست. سالم و درست بخورید!

منبع: راسخون

به "نکاتی جهت حفظ سلامتی کودک خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جهت حفظ سلامتی کودک خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید