ولیعهد سعودی هم غایب اجلاس گلاسکو می گردد

به گزارش آسانسور، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی احتمالا همچون ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ در نشست آب و هوایی ماه آینده در گلاسکو شرکت نکند و این ضربه ای بالقوه به اهداف بوریس جانسون برای این نشست اقلیمی مهم خواهد بود.

ولیعهد سعودی هم غایب اجلاس گلاسکو می گردد

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، محمد بن سلمان هم جزو بسیاری از رهبران دنیا است که گزارش شده حضور خودشان را برای شرکت در نشست گلاسکو تایید ننموده اند، با اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته در تماسی تلفنی از این کشور خواست تا اهداف بلندپروازانه ارائه دهد.

این تحولات چند روز پس از آن رخ می دهد که اخباری از عدم حضور شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در این نشست منتشر شد و اینکه ملکه انگلیس درباره اینکه چه کسانی قرار است در نشست گلاسکو حاضر شوند، ابراز نگرانی کرد.

در همین حال سفیر روسیه در انگلیس روز یکشنبه گفت، درباره حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست گلاسکو موسوم به کوپ-26 تصمیمی اتخاذ نشده است. منابع آگاه در وست مینستر هم اذعان کردند حضور رئیس جمهوری روسیه مشخص نیست.

این بدان معناست که رهبران سه کشور پرنفوذ دنیا در راستای مقابله با تغییر اقلیمی، هنوز مشارکت خودشان را تایید ننموده اند، آن هم با وجود کوشش های دیپلماتیک جدی دولت انگلیس برای تبدیل کوپ-26 به لحظه ای مشخص کننده در عرصه بین المللی.

منابع دولتی ارشد به دیلی تلگراف گفته اند که آنها هنوز به حضور ولیعهد سعودی در نشست گلاسکو امید دارند اما تاکید کردند حضور او یا دیگر رهبران دنیا برای پیروزیت آمیز بودن آن ضرورت ندارد. آنها بعلاوه گفتند که بیش از 100 تن از رهبران دنیا مشارکت در این برنامه را تایید نموده اند که به ویژه می توان به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اشاره نمود.

یکی از منابع گفت که عربستان سعودی در مذاکرات اقلیمی بسیار فعال است و منبع دیگری اشاره نمود که پکن به اعزام یک هیات عالی رتبه متعهد شده و تاکید دارد که خواهان پیروز شدن کوپ-26 است. با این حال، به رغم اینکه از همه کشورها خواسته شده است تا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اهداف جدیدی ارائه دهند، اما چین و عربستان سعودی هنوز تعهدات جدیدی را پیش از این اجلاس اعلام ننموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ولیعهد سعودی هم غایب اجلاس گلاسکو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولیعهد سعودی هم غایب اجلاس گلاسکو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید