پرداخت 13میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش آسانسور، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، 13میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد.

پرداخت 13میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در خراسان شمالی

به گزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه خردادماه 99 با اشاره به اهم اقدمات اجرا شده در آستانه هفته صنایع دستی اظهار کرد: این میزان تسهیلات از سوی پست بانک، صندوق کارآفرینی امید، توسعه و تعاون، بانک ملت و بانک سپه با هدف رونق دریافت صنایع دستی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

او میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی در سال 98 را 10 هزار دلار گفت و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 97، افزایش 25درصدی داشته است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان شمالی گفت: عمده تولیدات صنایع دستی فرش، گلیم، دست بافته های داری، سفال، سرامیک و نساجی بود که به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شد.

ایجاد اشتغال برای 112 نفر در بخش صنایع دستی خراسان شمالی

او افزود: در سال گذشته برای 112 نفر از هنرمندان استان در بخش صنایع دستی شغل ایجاد شده است.

یزدان پناه با اشاره به ضرورت تدوین استاندارد رشته های صنایع دستی، افزود: در سال 98 دو رشته کلاه کرکی و ابریشم بافی با هدف استانداردسازی و ضوابط کیفی محصولات صنایع دستی مستندسازی شد.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری 65 دوره آموزش صنایع دستی و بهره مندی 835 نفر از این آموزش ها گفت: در این مدت، 643 فقره گواهینامه صنایع دستی به هنرآموختگان اعطا شده است.

او از فعالیت 12 مرکز آموزشی سیار و سه مرکز ثابت صنایع دستی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: خانه صنایعدستی بجنورد، خانه ترویج عبدآباد شیروان و هنرستان صنایعدستی جهان نما از جمله مراکز ثابت هستند.

برپایی 73 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی

یزدان پناه گفت: در سال گذشته، 73 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در سطح استان برپا شد و همچنین صنعتگران استان در 110 نمایشگاه کشور نیز تولیدات خود را در رشته های مختلف از جمله دست بافته های داری، نساجی، چرم، معرق، رودوزی های سنتی، سفال و سرامیک، صنایع چوب و... را عرضه کردند.

او شرح داد: در کنار برپایی غرفه های صنایع دستی در نمایشگاه های سراسری در سایر استان ها، سیاه چادرهای خراسان شمالی نیز با هدف عرضه سوغات و غذاهای محلی، و معرفی آداب ورسوم سنتی استان فعالیت داشتند.

دریافت 10 اثر نشان ملی و مرغوبیت کالا در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به صدور 10 مهر اصالت برای صنایع دستی استان در سال گذشته، افزود: شمار آثار صنایع دستی دارای نشان ملی مرغوبیت به 64 اثر در استان رسیده و چهار اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

او اظهار کرد: صدور و تمدید 176 مجوز تولید انفرادی و گروهی، 196 فقره کارت شناسایی صنعتگری و 119 فقره صدور مجوز مشاغل خانگی از دیگر اقدامات حوزه صنایع دستی در سال گذشته بود.

منبع: میراث آریا

به "پرداخت 13میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 13میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید