پیگیر مطالبات برای کیفیت آموزش در فضای مجازی هستیم، نباید مردم هزینه سوء مدیریت و غفلت دولت ها را بپردازند

به گزارش آسانسور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود درباره پیگیری مطالبات برای کیفیت آموزش در فضای مجازی نوشت: متأسفانه مثل همواره، مردم خوب ما باید هزینه سوء مدیریت و غفلت دولت ها در عرصه فضای مجازی را بپردازند.

پیگیر مطالبات برای کیفیت آموزش در فضای مجازی هستیم، نباید مردم هزینه سوء مدیریت و غفلت دولت ها را بپردازند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی وپژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آسانسور، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود از پیگیر مطالبات دانشجویان نسبت به کیفیت آموزش در #فضای-مجازی نوشت.

متن کامل پیغام طهرانچی به توضیح زیر است:

این روزها من و همکارانم، تمام وقت پیگیر مطالبات به حق شما نسبت به کیفیت آموزش در #فضای-مجازی هستیم. سعی ما در بهتر شدن است. در این راه با کاستی هایی روبرو شدیم که به سبب روی آوردن دانشگاه ها به کار جدی در فراوری محتوا و استفاده گسترده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش، ضعف زیرساخت ها را بیش از پیش نشان داد.

جای خالی #شبکه-علمی-کشور که پروژه آن از سال 1370 کلید خورد و قرار بود بستری روان، ارزان و فراگیر بین همه فعالان عرصه علم را به وجود آورد، معین شد. پروژه ای که قبل از عملیاتی شدن، سه نسل را گذراند و بین دولت ها دست به دست شد، ولی هنوز غایب عظیم صحنه علم و فناوری کشور است. از طرف دیگر، لزوم وجود نرم افزارهای گسترده و فراگیر ملی نیز که بر بسترش بتوان خدمات ارائه داد، بیش از هر زمانی حس می گردد. با نرم افزار قفل شکسته، کار حرفه ای و جدی نمی گردد انجام داد.

متأسفانه مثل همیشه، مردم خوب ما باید هزینه سوء مدیریت و غفلت دولت ها در عرصه فضای مجازی، عدم مدیریت اساسیِ شورای عالی فضای مجازی، حتی کاستی در پیگیری طرح شبکه علمی کشور و عدم توجه ما مدیران دانشگاهی در استفاده واقعی از این بستر را بپردازند. آموزش مجازی، خوب یا بد، به ما نشان داد که همیشه به سر کوه یخیِ فضای مجازی و بایدونباید استفاده سطحی از اینترنت پرداخته ایم و برخوردی عامیانه با گسترش آن داشته ایم.

امید آن دارم تا با عزمی ملی و یاری همه کنشگران عرصه علم و فناوری، خصوصاً یاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تکیه بر توان شما #جوانان و با نگاهی نو به قوی شدن در فضای مجازی اقدام کنیم. مطمئنم با همراهی و خلاقیت شما نقصان های گذشته را جبران می کنیم. همکاران من در #معاونت-فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی میزبان ایده های خوب شما برای خلق ارزش افزوده در آموزش های مجازی هستند.

محمدمهدی طهرانچی

26 فروردین 1399

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پیگیر مطالبات برای کیفیت آموزش در فضای مجازی هستیم، نباید مردم هزینه سوء مدیریت و غفلت دولت ها را بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیر مطالبات برای کیفیت آموزش در فضای مجازی هستیم، نباید مردم هزینه سوء مدیریت و غفلت دولت ها را بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید