امسال دانش آموزان از لباس فرم سال های گذشته استفاده خواهند کرد، جان فرزندان مردم خط قرمز مجلس است

به گزارش آسانسور، عباسپور با اشاره به اینکه امسال دانش آموزان از لباس فرم سال های گذشته استفاده خواهند کرد، اضافه کرد: وقتی دانش آموزان در مدارس حضور نمی یابند، نیازی به تهیه مجدد لباس نیست.

امسال دانش آموزان از لباس فرم سال های گذشته استفاده خواهند کرد، جان فرزندان مردم خط قرمز مجلس است

به گزارش گروه اجتماعی آسانسور، نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو در پاسخ به معین تکلیف لباس های فرم مدارس در سال تحصیلی 99 اظهار کرد: تصمیم گیری درباره این مسئله با شورای مدرسه است و این شورا تصمیم می گیرد که دانش آموزان چه نوع پوششی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ تحمیلی نسبت به پوشش فرم بر خانواده ها روا نیست، افزود: این پوشش تاثیراتی تربیتی دارد و وزارتخانه وارد جزئیات تصمیم گیری نمی شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه امسال دانش آموزان از لباس فرم سال های گذشته استفاده خواهند کرد، افزود: وقتی دانش آموزان در مدارس حضور نمی یابند، نیازی به تهیه مجدد لباس نیست.

وی بر لزوم حفظ روابط رسمی معلم و دانش آموز در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید همچنان لباسی مناسب بر تن کنند تا رسمیت حفظ شود، ولی تاکیدی بر لباس فرم نیست.

عباسپور با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هیچ اجباری بر حضوری بودن مدارس و استفاده از نرم افزار شاد نبوده است، اعلام نمود: مدرسه واحدی آموزشی است و هیئت علمی خود را دارد و توان تشخیص هم دارد.

در ادامه برنامه محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در شریط قرمز، نباید سمت آتش رفت، سلامت و حفظ جان فرزندان مردم را خط قرمز مجلس دانست و گفت: برخی مدارس فاقد مایع ضدعفونی کننده و ماسک هستند.

محمدرضا احمدی در رادیو گفت وگو در رابطه با عدم اجبار دانش آموزان برای شرکت حضوری در مدارس اظهار کرد: هدف این بود که آموزش به راه افتد، ولی اینکه بر حضوری بودن مدارس اصرار شود، چنین مسئله ای درست نیست.

وی ادامه داد: در برخی مدارس 20 تا 50 درصد دانش آموزان حضور یافتند و این مسئله بر عهده شورای مدارس گذاشته شده است.

احمدی با طرح این تشکیک که برخی مدارس قابلیت غربالگری و شناسایی بچه ها ناقل را ندارند، افزود: در برخی مدارس مایع ضدعفونی کننده بسیار کم و حتی روی صورت برخی دانش آموزان ماسک وجود نداشت چراکه دانش آموز باید یکی دو نوبت ماسک خود را تعویض کند.

وی ادامه داد: جان بچه های مردم برای ما اهمیت دارد و مدارس اگر احساس می کنند فاقد امکانات هستند یا فرزندان مردم با دلهره پا به مدرسه می گذارند، چرا کلاس ها را حضوری برگزار کنیم؟

احمدی با اشاره به اینکه اگر بازگشایی مدارس صرفا بدلیل سر رفتن حوصله دانش آموزان در منزل اتفاق می افتد، هیچ گونه دلیل منطقی ندارد، گفت: ما بعنوان قانون گذار اگر گزارشی دریافت کنیم که در چنین مدارسی اینگونه برخورد می شود، تاکید می کنیم که مدرسه تعطیل شود، چون جان و سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست.

این کننده مجلس اعلام نمود: وزرای علوم و آموزش و پرورش باید تصمیم بهتری اتخاذ کنند؛ هرچند اگر آموزش چند ماه به تاخیر بیافتد، بهتر از این میزان اضطراب و نگرانی در جامعه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امسال دانش آموزان از لباس فرم سال های گذشته استفاده خواهند کرد، جان فرزندان مردم خط قرمز مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال دانش آموزان از لباس فرم سال های گذشته استفاده خواهند کرد، جان فرزندان مردم خط قرمز مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید