چند ترفند جالب برای رنگ کردن تخم مرغ نوروزی هفت سین

به گزارش آسانسور، رنگ کردن تخم مرغ های پخته سفره هفت سین یکی از تفریح های زیبای شب های قبل از عید است. در این گزارش سه روش خلاقانه را یاد بگیرید.

چند ترفند جالب برای رنگ کردن تخم مرغ نوروزی هفت سین

تخم مرغ در سفره هفت سین نماد زایش و باروری است و البته رنگ کردن آن هم یکی از تفریح های خاطره انگیز شب عید.

یکی از روش های تزئین تخم مرغ پخته استفاده از مداد شمعی است، مخصوصا مداد شمعی هایی که دیگر کوچک شده اند و به خوبی در دست جا نمی گیرند.

برای این کار یک در قوطی فلزی یا کاسه استیل را بردارید و با یاری شمع یا حرارت ملایم شعله گاز مداد شمعی را آب کنید. با یاری یک مداد از مایع رنگی آب شده بردارید و تخم مرغ خود را با طرح دلخواه تزئین کنید.

پیشنهاد ما استفاده از الگو های خطی است. اگر در نقاشی تبحر دارید می توانید طرح های پیچیده تری بکشید. نکته مهم این است که مداد شمعی های ذوب شده به سرعت منجمد می شوند پس سعی کنید حرارت پیوسته ای داشته باشید.

روش دیگر استفاده از رنگ های مایع است؛ مثلا گواش یا هر رنگ دیگری که در دسترس است. ابتدا تخم مرغ ها را با یک کش بپیچید و سپس آن ها را در رنگ های رقیق شده غوطه ور کنید و اجازه دهید پوسته آن ها به خوبی رنگی گردد.

حال اجازه دهید تخم مرغ ها خشک شوند و بعد کش ها را از دور آن باز کنید تا یک الگوی سفید رنگ و غیرتکراری روی آن ها نقش ببندد.

با یاری آب لبو، آب پوست پیاز و آب سبزیجاتی مانند اسفناج هم می توانید تخم مرغ ها را رنگ کنید. برای استفاده از این روش می توانید تخم مرغ ها را به ظرفی که این گیاهان در آن در حال پختن هستند اضافه کنید. مزیت این روش این است تخم های عید شما قابل خوردن هستند.

نباید فراموش کنید که اگر تخم مرغ پخته شما چند روز در فضای خانه و پای سفره بماند دیگر قابل استفاده نیست. در صورت استفاده از مواد شیمیایی برای رنگی کردن تخم مرغ ها هم از خوردن آن ها خودداری کنید.

منبع: همشهری

منبع: فرارو

به "چند ترفند جالب برای رنگ کردن تخم مرغ نوروزی هفت سین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند جالب برای رنگ کردن تخم مرغ نوروزی هفت سین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید