هوش مصنوعی

ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی، دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!

بریتانیا میخواهد بودجه زیادی را صرف این کند که خودروهای نظامی اش را خودران کند تا بدون احتیاج به راننده، مأموریت های خطرناک مانند جابه جا کردن سلاح های جنگی انجام گردد.

6 شهریور 1401

سامسونگ از نسل نو راهکارهای حافظه رونمایی کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس، پیشتاز فناوری های پیشرفته حافظه، در نشست جهانی حافظه های فلش 2022 در کالیفرنیای آمریکا از نسل نو فناوری های ذخیره سازی و حافظه رونمایی کرد. سامسونگ در برنامه ای با عنوان نوآوری های حافظه در عصر ابرداده به چهار پیشرفت اصلی در بازار...

15 مرداد 1401

تشخیص اختلالات تنفسی با تحلیل صدای ریه

خبرگزاری خبرنگاران-پژوهشگران گروه مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس در پژوهشی پیروز به ارائه روشی اتوماتیک برای شناسایی و تشخیص بیماری های تنفسی با تحلیل صدای ریه شدند.

2 تیر 1401

فراخوان جذب استارت آپ ها در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر منتشر شد

مرکز نوآوری واقع در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبان استارتاپ ها می گردد.

31 خرداد 1400

دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و شرکت دانش بنیان پارت تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران و شرکت دانش بنیان پارت تفاهم نامه همکاریی با موضوع رفع مسائل صنعت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی منعقد کردند.

6 اسفند 1399

هند شصت&zwnj و سومین ابرکامپیوتر قدرتمند دنیا را ساخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گروه علوم و فناوری های نوین پژوهشگاه فضای مجازی، به گفته سازمان علوم و فناوری دولت هند (DST)، ابرکامپیوتر جدید هند می تواند باعث افزایش سرعت شبیه سازی، تصویربرداری پزشکی و توالی یابی ژنوم گردد و توسعه و تحقیقات مبارزه با ویروس...

17 دی 1399

همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هوش مصنوعی دریچه ای تازه به سوی دنیای دیجیتال و علوم نوین است. دنیایی با پیچیدگی های فناورانه که مزایا و معایب گوناگونی دارد.

2 آذر 1399