از شرایط آب و هوا در نوار مرزی ایلام و خوزستان چه خبر؟

به گزارش آسانسور، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در 13 استان و خیزش گرد و خاک در نوار مرزی ایلام و خوزستان اطلاع داد.

از شرایط آب و هوا در نوار مرزی ایلام و خوزستان چه خبر؟

صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: امروز در گیلان، مازندران و برخی منطقه ها استان های گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران بارش باران و در برخی منطقه ها به ویژه ارتفاعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: یکشنبه (20 شهریورماه) در برخی منطقه ها گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، دوشنبه (21 شهریورماه) در ارتفاعات گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز مرکزی بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز شنبه در ارتفاعات واقع در هرمزگان و فارس و بعلاوه یکشنبه در دامنه و ارتفاعات فارس، هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

وی ادامه داد: اواخر وقت چهارشنبه (23 شهریورماه) در برخی نقاط شمال آذربایجانان غربی و شرقی بارش پراکنده رخ می دهد.

به گفته ضیاییان دوشنبه و سه شنبه دما در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: امروز و فردا در برخی ساعات در شرق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید، در برخی منطقه ها به ویژه منطقه زابل خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بعلاوه در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می یابد که خیزش گرد و خاک در نوار مرزی این دو استان دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و چهارشنبه در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (20 شهریور) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (21 شهریور) صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 31 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (19 و 20 شهریورماه) اهواز با دمای 45 و46 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 7 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو

به "از شرایط آب و هوا در نوار مرزی ایلام و خوزستان چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شرایط آب و هوا در نوار مرزی ایلام و خوزستان چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید