استاندار: امسال شاهد شکوفایی صنایع دستی و اشتغال در خراسان جنوبی خواهیم بود

به گزارش آسانسور، استاندار خراسان جنوبی گفت: سال جاری، سال شکوفایی صنایع دستی و اشتغال حاصل از آن در استان خراسان جنوبی است.

استاندار: امسال شاهد شکوفایی صنایع دستی و اشتغال در خراسان جنوبی خواهیم بود

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش آسانسور به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه 1 خردادماه در نشست خبری با بیان اینکه در زمینهٔ اشتغال روی صنایع دستی متمرکز شده ایم، مطرح نمود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در استان وجود دارد، شناسایی افراد ماهر در روستاها، مناطق عشایری و حاشیه شهرها در قالب خوشه های صنایع دستی، می تواند به رونق اشتغال یاری کند.

او اضافه کرد: این طرح به عنوان بسته پیشنهادی به وزارتخانه ارائه شده و به صورت پایلوت در استان اجرا می گردد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله اول برای 40 محصول صنایع دستی استان برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: بیمه، فروش و حمایت همه جانبه از بخش صنایع دستی که از پیشران های توسعه استان محسوب می گردد، جزو مزیت های این طرح خواهد بود.

او گفت: در این طرح اشتغال 3هزار نفر پیش بینی شده که بعد از تأمین منابع در امسال اجرایی خواهد شد.

معتمدیان اضافه کرد: امید است به زودی این طرح بعد از تصویب به مرحله اجرا برسد تا شاهد جهش فراوری و تثبیت شغل در استان باشیم.

او گفت: تزریق چند برابری اعتبارات ملی باعث کاهش نرخ بیکاری در سطح استان شد لذا به طور متوالی سه فصل تابستان، زمستان و پاییز رتبه اول کاهش بیکاری در کشور را داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی برای تثبیت اشتغال احتیاج به بیمه کردن فعالان این بخش و ارائه وام های کم بهره است.

او گفت که تکمیل زیرساخت بازارچه های صنایع دستی و برپایی نمایشگاه های دوره ای فروش در سطح ملی امسال به طور جدی دنبال خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "استاندار: امسال شاهد شکوفایی صنایع دستی و اشتغال در خراسان جنوبی خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: امسال شاهد شکوفایی صنایع دستی و اشتغال در خراسان جنوبی خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید