با این ماسک های خانگی پوستتان را مثل آینه کنید

به گزارش آسانسور، با فرمول 8 ماسک خانگی پوستی سالم و شاداب داشته باشید و از شر تیرگی زیر چشم، ترک و خشکی لب و مسائل پوستی خلاص شوید.

با این ماسک های خانگی پوستتان را مثل آینه کنید

به گزارش تحقیقات بین اللملی نشان داده است، استفاده بدون دانش از خواص مواد تشکیل دهنده بعضی از ماسک های خانگی برای بعضی می تواند مسئله ساز باشد، گفته می گردد گاهی اوقات در صورتی که از مواد ساده هم استفاده گردد، احتمال آسیب رساندن به پوست بیشتر می گردد (مثل جوش شیرین و لیمو) در نتیجه باید از امن بودن ترکیبات اطمینان حاصل کرد و سپس از آن استفاده کرد.

اگر قصد دارید روتین پوستی خود را طبق تاییدات متخصص پیش بروید، این ترکیبات را امتحان و با جستجو، برترین ترکیب مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

اگر چه این دستورالعمل ها تنها با استفاد از دو ماده ساخته شده است، اما به علت وجود چای سبز و تمشک در فرمول ها که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند تاثیر فوق العاده ای دارد و با هربار استفاده باعث روشنی پوست کدر و بی رنگ می گردد.

یک فنجان آب جوشیده

یک فنجان چای سبز

6 عدد تمشک

پس از دم شدن چای سبز (که دارای خاص ضدالتهابی است که به تسکین قرمزی و سوزش یاری می نماید)، برگ های چای را در یک ظرف کوچک بریزید. میزان زیادی ویتامین C را با تمشک ترکیب کنید و با استفاده از چنگال مواد را به صورت خمیر درآورید. پس از سرد شدن، آن را روی پوست تمیز و خشک بزنید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید روی پوستتان استراحت کند و سپس صورت خود را بشوئید.

به نظر می رسد موز برای استفاده در ماسک های خانگی صورت فوق العاده است، چرا که حاوی پتاسیم، ویتامین B6، ویتامین C و A است و از این مواد برای مرطوب کننده روشن کننده و حتی از بین رفتن خطوط ریز به خوبی عمل می نماید و هنگامی که با سایر ترکیبات، مانند عسل که خاصیت ضد التهاب دارد، ماست که آرامش بخش است و زردچوبه به اسم روشن کننده ترکیب گردد به یک دستورالعمل بسیار قدرتمند تبدیل می گردد.

یک عدد موز رسیده

یک دوم قاشق چای خوری عسل طبیعی

یک قاشق چای خوری ماست پرچرب

یک پیمانه زردچوبه

نکته اصلی ماسک این است که از قسمت های مساوی موز و پوست موز بهره ببرید، چرا که مواد مغذی در این ناحیه هستند.

پوست موز را به آرامی برش داده و با چنگال له و مواد به جای مانده را با هم مخلوط کنید تا خمیر زرد به دست آید.

یک لایه نازک را روی پوست تمیز بزنید، بگذارید 10دقیقه روی پوست بماند و بعد از شستشو کامل حتما از مرطوب کننده بهره ببرید. بعد از استفاده از این ماسک پوست شما بطور قابل ملاحظه ای نرم تر به نظر می آید.

گاهی اوقات فقط یک ماسک صورت ضروری است که منطقه ها خاصی را هدف قرار دهد. اگر در پی راهی آسان برای درمان پف و تیرگی زیر چشم هستید، ماسک زیر را امتحان کنید.

در این دستور قهوه آسیاب شده به چشم میخورد، زیرا کافئین می تواند رگ های خونی را منقبض و پوست را موقتاً سفت کند. به نظر می رسد یک راه بسیار آسان برای بیدار کردن چهره شما همین راه است.

1/2 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده

یک قاشق چایخوری عسل طبیعی

مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط و به آرامی عسل بیشتری اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر نازک و مایع ایجاد گردد.

از آنجا که هدف در اینجا این است که مخلوط را فقط زیر چشم خود بمالید، می خواهید این را با یک برس کوچک به زیر چشم خود بزنید.

بگذارید حداکثر 10 دقیقه روی پوست خود بماند، آن را بشویید و متوجه می شوید که زیر چشمانتان بلافاصله صاف تر و کمتر پف نموده به نظر می رسند.

این ماسک صورت، یک دستور العمل فوق العاده آسان برای پوست های تحریک شده، حساس یا مستعد اگزما را معرفی می گردد.

استفاده از این ماسک در هر نقطه از بدن به میزان کافی، ایرادی ندارد، بنابراین با خیال راحت می توانید از آن روی نقاط خشک روی پا ها و بازو ها هم بهره ببرید.

یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

یک قاشق چایخوری عسل طبیعی

1.2 قاشق چایخوری آب

عنصر اصلی این ترکیب جو دوسر است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به آرامش پوست خشک و حذف سلول های مرده پوست یاری می نماید.

این ماده وقتی با عسل ضد باکتریایی ترکیب گردد، یک درمان واقعی تسکین دهنده پوست است. تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه خرد و مخلوط کنید، یک لایه نازک را روی پوست تمیز بزنید و بگذارید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند تا اثر آرامش بخشی کامل داشته باشد.

این ماسک یک ماسک صورت نیست، اما لب های خشک احتیاج به این ماسک دارند. به خاطر داشته باشید که این دستور برای پوست های حساس یا تحریک شده بسیار ساینده است و فقط باید هفته ای یک بار برای خشکی لب استفاده گردد.

1.2 قاشق غذاخوری شکر

1.2 قاشق غذاخوری عسل

عسل حاوی آنتی اکسیدان است و به حفظ رطوبت پوست شما یاری می نماید. آن را مخلوط کنید، به آرامی فرمول را روی لب های خود بمالید و حداکثر پس از پنج دقیقه آن را بشویید. نباید فراموش کنید که پس از آن حتما از بالم لب بهره ببرید.

ممکن است در بعضی روز ها حس کنید پوستتان خسته به نظر می رسد، آن موقع است که شما به این ماسک صورت احتیاج دارید. این ماسک خنک کننده و آرامش بخش است و پوست شما را زیبا و شفاف می نماید.

یک قاشق غذاخوری ماست یونانی

یک قاشق چایخوری بلغور جو دوسر

یک قاشق چایخوری عسل

غیر از احساس خوبی که پس از زدن ماست یونانی به پوست بدست می آورید، به علت اینکه حاوی موادی مانند اسید لاکتیک است به نرم شدن پوست هم یاری می نماید. آن را در یک کاسه با جو دوسر و عسل مخلوط کنید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست تمیز بماند و سپس با آب گرم بشویید. قطعا پس از استعمال این ماسک پوست شما بسیار نرم خواهد شد.

این ماسک ضد لک، روغن درخت چای است.

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

یک قطره روغن درخت چای

روغن درخت چای که یک ضد باکتری طبیعی و ضد آکنه و ضد لک است، هچنین این ماسک از آلوئه ورا که مرطوب کننده و آرامش بخش است هم استفاده می نماید تا اثرات احتمالی تحریک کنندگی روغن درخت چای را رفع و آرام کند.

این ماسک را روی پوست تمیز و خشک به مدت 10 دقیقه استراحت دهید، سپس آن را بشویید و بعد از آن از مرطوب کننده بهره ببرید.

برای تهیه این ماسک، از مواد زیر استفاده می گردد.

2 قاشق چایخوری ژلاتین بدون طعم

2 قاشق غذاخوری آب

6 کپسول ذغال فعال (باز شده)

همه مواد را با هم مخلوط کنید، سپس یک لایه نسبتاً ضخیم روی بینی خود بزنید و اساساً نوار منافذ خود را تهیه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با این ماسک های خانگی پوستتان را مثل آینه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ماسک های خانگی پوستتان را مثل آینه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید