بهترین راه های نگهداری و تا کردن لباس های کودک

به گزارش آسانسور، هیچ چیز روی زمین زیباتر از لباس های کوچک نیست، البته به جز موجودات کوچکی که آن ها را می پوشند! اما وقتی در انبوه لباس های کودک غرق می شوید و احساس خستگی می کنید، فاکتور دوست داشتنی بودن آن ها می تواند به سرعت کاهش یابد. اما شما مجبور نیستید که در پشته انبوه لباس های کودک در حال حاضر و در آینده غرق شوید. اینجا، سریع ترین و ساده ترین راه ها را برای نگهداری و تا کردن لباس های کودک به شما نشان می دهیم تا در صورت نیاز به راحتی آن ها را پیدا کنید. هنگامی که سازماندهی را تمام کردید، می توانید به برنامه منظم غذا دادن به کودک، تمیز کردن او و انداختن لباس ها در لباسشویی برگردید. آه از زندگی یک والد!

بهترین راه های نگهداری و تا کردن لباس های کودک

چگونه لباس های کودک را تا کنیم

لباس های کودک باید طوری تا شوند که به محض باز کردن کشو، همه چیز را در کشو ببینید. یعنی دیگر انبوهی از لباس درهم و برهم وجود نداشته باشد. درعوض، لبه لباس ها باید رو به بالا باشد و چیزی روی دیگری قرار نگیرد. به این ترتیب، هیچ لباسی در کشو فراموش نمی شود و هیچ وقت از یک لباس قبل از کوچک شدن آن غافل نمی شوید.

نحوه تا کردن هر آیتم از لباس کودک کمی فرق دارد، اما نکته کلی این است که هر تکه لباس را تا حد ممکن فشرده کنید و در عین حال شکل های یکنواختی را در سرتاسر کشو یا کمد ایجاد کنید. در ادامه شرح بیشتری درباره تا کردن لباس های کودک می خوانید.

روش های تا کردن لباس های کودک

دو روش متداول برای تا زدن لباس کودک وجود دارد. روش سنتی و روش KonMari معروف به تا کردن فایل. با روش سنتی، لباس های تا شده در داخل کشو روی هم چیده می شوند، در حالی که روش KonMari که از طریق ماری کوندو، نویسنده کتاب The Life-Changing Magic of Tidying محبوب شده است، اولویت را به دیده شدن همه لباس های داخل کشو در یک زمان می دهد.

کدام روش تا کردن لباس های کودک بهتر است؟

مسابقه ای وجود ندارد. وقتی سه بچه زیر پنج سال داشته باشید، هر بار که دسته هایی از لباس های سنتی تا شده را کنار می گذارید، کشوها در کمتر از یک روز به هم ریخته و درهم خواهند شد. پیدا کردن لباس هایی که برای هر بچه می خواهید تا ابد طول می کشد و کنار گذاشتن لباس های تازه تا شده نیز تا ابد زمان می برد، زیرا ابتدا باید کشوها را مرتب کنید. کشف روش تا کردن KonMari زندگی تان را تغییر می دهد. با این روش به راحتی می توانید هر چیزی را که به دنبالش هستید پیدا و در چند ثانیه لباس های مناسب برای بچه ها را تهیه کنید. بهترین بخش به کار بردن این روش این است که کشوها مرتب می مانند.

روش تا کردن KonMari علاوه بر کمک به سازماندهی، یک صرفه جویی فوق العاده در فضا است. می توانید با این روش تمام لباس های کودک را به راحتی در یک کشوی کمد جا دهید.

می توانید از روش تا کردن KonMari برای همه لباس های نوزاد به جز کت و لباس بیرون استفاده کنید. احتمالا ترجیح می دهید لباس های بیرون را به چوب لباسی یا قلاب آویزان کنید.

چگونه می توان یک سرهمی نوزادی را با روش KonMari تا کرد؟

این روش برای هر دو مدل آستین کوتاه و آستین بلند به کار می رود. وقتی کارتان تمام شد، باید بتوانید سرهمی را روی لبه اش در کشو به صورت ایستاده بگذارید. بنابراین همه سرهمی های کودک شما به گونه ای به شکل فایل یا پرونده داخل کشو قرار می گیرند و می توانید همه آن ها را ببینید.

  • سرهمی را روی یک سطح صاف قرار دهید و هر گونه چین و چروک آن را صاف کنید.
  • آن را از وسط به صورت عمودی، آستین به آستین تا کنید.
  • بازوها را به سمت داخل تا کنید تا در بالای بدن قرار گیرند.
  • سرهمی را به صورت افقی از وسط تا کنید، دکمه ها را روی یقه قرار دهید.
  • سرهمی را دوباره به صورت افقی از وسط تا کنید تا یک چهارم اندازه اش شود.

ممکن است چند بار تمرین لازم باشد و طول بکشد تا این روش را به سرعت انجام دهید، اما زمانی که این کار را انجام دادید، از اینجا به بعد به آرامی پیش خواهید رفت. بعد از اینکه همه سرهمی ها را تا کردید، آن ها را به طور مرتب در کشو روی لبه شان قرار دهید.

تا کردن جوراب بچه

هر جفت جوراب را روی هم بگذارید و تا جایی که شبیه تکه های غول پیکر سوشی به نظر برسد، بغلتانید. سپس آن ها را در یک جداکننده کشوی کوچک (یا فقط یک گوشه) با سمت چرخش به سمت بالا برای دسترسی آسان قرار دهید. اگر جوراب ها خیلی ضخیم و کوتاه هستند که نمی توانید به این شکل رول کنید، به سادگی آن ها را جفت کنید و با جوراب های دیگر روی هم قرار دهید.

تا کردن بادی نوزاد

لباس بادی کودک خود را صاف روی تخت یا میز قرار دهید، سمت جلو به سمت بالا. اگر کاراکتر یا گرافیک خاصی روی سینه وجود دارد، قسمت جلویی را به سمت پایین تا کنید تا طرح در کشو نشان داده شود. سپس بازوها و اضلاع را یکی پس از دیگری به سمت داخل تا کنید تا یک مستطیل بلند ایجاد شود. سپس، با شروع از فاق، 2 تا 4 بار به سمت بالا تا کنید تا در نهایت به یک مربع برسید. در یک ردیف، لبه به سمت بالا، از پشت کشو شروع کنید به چیدن. لباس های بادی سفید را با لباس های بادی سفید و رنگی ها یا چاپ دارها را کنار هم قرار دهید.

تا کردن پیجامه یا لباس خواب بچه

پیجامه های کودک را صاف روی تخت یا میز قرار دهید، سمت جلو به سمت بالا، بازوها و دو طرف را به سمت داخل جمع کنید تا یک مستطیل بلند ایجاد کنید. سپس، با شروع از پاها، تا چهار بار تا کنید، به طوری که به یک مربع برسید. دوباره، همه چیز را در یک ردیف، لبه به سمت بالا قرار دهید.

تا کردن شلوار بچه

شلوار کودک را صاف روی تخت یا میز قرار دهید. یک پا را روی پای دیگر بکشید تا یک پاچه شلوار بلند ایجاد شود. سپس، از مچ پا شروع کنید و مثل پیجامه ها دو یا سه تا ایجاد کنید. با این کار شلوار کودک به یک مربع رول شده کوچک تبدیل می شود. مانند سایر اقلام نگهداری شود. با این حال، اگر فضای کشو کم است، می توانید فقط یک تا بزنید و شلوار ها را روی هم در داخل یک جعبه شفاف قرار دهید. به این ترتیب، حتی اگر در کمد یا قفسه رو به بالا نباشد، همچنان می توانید شلوار ها را ببینید.

شلوار و شورت بچگانه را می توان با روش KonMari نیز تا کرد. اما اگر شلوار های کودک شما به قدری در کشو تنگ چیده شده است که هر بار که یکی را بیرون می آورید، تعداد دیگری از آن ها باز می شوند، روش تاک (tuck method) را توصیه می کنیم که می توان از آن برای پیراهن های کودک نیز استفاده کرد. همچنان می توانید شلوارهایی را که با روش تاک تا شده اند، به همان روش KonMari در کشوی خود قرار دهید.

تا کردن شلوار کودک به روش KonMari

شلوار را روی یک سطح صاف قرار دهید و چین ها را صاف کنید.

آن را به صورت عمودی از وسط تا کنید.

به صورت افقی از وسط تا کنید، مچ پا تا کمر.

دوباره به صورت افقی از وسط تا کنید تا شلوار در یک چهارم اندازه خودش قرار گیرد.

تا زدن شلوار کودک به روش تاک

شلوار را روی یک سطح صاف قرار دهید و چین ها را صاف کنید.

به صورت عمودی از وسط تا کنید.

فقط مچ پاها را به سمت بالا تا کنید.

از قسمت انتهایی کمر، شلوار را به سمت پایین تا بزنید، سپس دوباره پایین بیاورید تا با انتهای دیگر آن یکدست شود.

لبه تا شده را در قسمت بالای مچ پا فرو کنید و صاف کنید.

تا کردن رامپر کودک

اگر می توانید این لباس ها را آویزان کنید. اگر نمی توانید، رامپرها را دو بار از وسط تا کنید و برای دسترسی آسان در یک سبد یا جعبه صاف بگذارید.

نحوه نگهداری لباس نوزاد

ایده های خلاقانه برای ذخیره سازی، یک نیاز و لازمه اتاق کودک هستند، بخصوص اگر فضای کوچک تری دارید. اما وقتی نوبت به نگهداری لباس های کودک می رسد، راه حل های ذخیره سازی اولیه بهترین کارکرد را دارند. هدف شما این است که وسایل ضروری روزانه را در دسترس قرار دهید و اندازه های بزرگ تر را برای برداشتن سریع و آسان در دسترس داشته باشید، زیرا نوزادان خیلی سریع رشد می کنند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

جداکننده کمد کودک

تقسیم کننده های کمد کودک، یک کشوی اختصاصی برای لباس های سایز بعدی، یا سبدهای لباس برچسب دار در کمد کودک، همگی استراتژی های موثری برای نگهداری لباس های کودک هستند که کودک شما به زودی به آن ها نیاز خواهد داشت.

سبد یا جعبه های پلاستیکی شفاف

اگر فضا تنگ است و بچه دیگری قرار نیست در آینده به خانواده اضافه شود، جعبه ای را در نزدیک ترین محل به اتاق کودک نگه دارید تا اقلامی را که کوچک شده اند برای اهدا یا فروش ذخیره کنید. قصد دارید که در آینده باز هم بچه دار شوید؟ هنوز این کار را انجام دهید! فقط جعبه را به جعبه دسته بندی تغییر نام دهید و هنگامی که وقت دارید، لباس ها را جدا کنید، برچسب بزنید و انبار کنید.

جعبه ها را مرتب کنید

فرقی نمی کند لباس های کودک را برای بعد نگه می دارید یا نه، شلوارها، رامپرها یا بادی ها را مرتب کنید. جعبه ها باید همیشه مرتب باشند. تنها استثنا زمانی است که اقلامی مانند جوراب، پیش بند یا حوله را در جایی که سبک و رنگ آن اهمیت کمتری دارد، ذخیره می کنید.

کلاه ها را ایستاده نگه دارید

کلاه های نوزاد را می توان به صورت صاف در یک کشو یا جعبه نگهداری کرد یا روی پایه ها نمایش داد. اگر نمی توانید پایه کلاه مورد علاقه و مناسب بودجه تان پیدا کنید، می توانید آن را با یک شمعدان و گلدان شیشه ای گرد که با چسب داغ به هم چسبیده اند، درست کنید.

اگر تمام این کارها را انجام دهید تا کردن و نگهداری لباس های کودک بسیار ساده می شود. قبل از اینکه متوجه شوید، آن دست های کوچک تپل می توانند به شما در تمام مراحل تا کردن و ذخیره سازی لباس کمک کنند!

فواید تا کردن لباس های کودک

یک کمد مرتب برای کنترل سطح استرس شما مفید است. مرتب و منظم نگه داشتن لباس های کودک می تواند به ویژه در دو حالت مفید باشد: زمانی که فضای شما تنگ است و برای زمان هایی که در نیمه شب، در تاریکی پوشک عوض می کنید. وقتی بالای سر کودک با چشم های گیج آلود و خسته ایستاده اید، دانستن اینکه لباس خواب زیپ دار را دقیقاً کجا در کشو قرار داده اید، ممکن است شما را از یک فروپاشی کامل نجات دهد.

وقت گذاشتن برای تا کردن لباس های کودک به مبارزه با یکی از بزرگ ترین چالش هایی که والدین تازه با آن روبه رو هستند کمک می کند: خستگی.

کارولین دیلبک (Caroline Dilbeck)، پرستار سابق اطفال و موسس Organize Nashville می گوید: وقتی خسته هستم، فکر کردن برایم سخت است، چه رسد به اینکه بخواهم چیزی پیدا کنم. مرتب و منظم نگه داشتن لباس های کودک باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می شود! به عنوان مادر دو فرزند زیر 2 سال، می توانم شهادت بدهم که این ضروری است. به علاوه، من می خواهم وقتم را برای بغل کردن بچه ها بگذارم، نه اینکه ساعت ها دنبال لباس سرهمی بگردم.

سخن پایانی

والدین تازه وارد چیزهای زیادی برای فکر کردن دارند که از نحوه مراقبت از کوچولوی تازهشان شروع می شود! غیرمعمول نیست که چیزهایی که ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسند، مانند بهترین روش تا کردن لباس سرهمی، پاپوش و شلوار کودک، کار شما را سخت کنند. اما مرتب و منظم نگه داشتن کشوهای کودک در واقع می تواند برای روان شما معجزه گر باشد، بخصوص در آن روزهای اولیه.

حقیقت این است که وقتی نوزاد تازهی به دنیا می آید تا نحوه تغذیه، آرام کردن، حمام کردن و والدگری را بیاموزید، امتحان کردن روش های مختلف نگهداری و تا کردن لباس های کوچک او ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می رسد. اما یادگیری نحوه سازماندهی لباس های کوچک در کشوهای مرتب در اتاق کودک ممکن است شما را از بحران نیمه شب نجات دهد. اگر شریکی دارید، او را تشویق کنید که او هم این روش ها را یاد بگیرد تا بتواند در تمام مراحل شستن و نگهداری و تا کردن لباس های کودک کمک کند.

در پایان روز، یک نوزاد شاد، سالم و تغذیه شده مهم ترین چیزی است که در حال حاضر باید روی آن تمرکز کنید. اگر کشوهای مرتب و کاملا چیده شده باید در حال حاضر منتظر تحقق بمانند، اشکالی ندارد. از در آغوش گرفتن کودک خود لذت ببرید. کمد لباس ها می تواند صبر کند.

منبع: HappiestBaby

منبع: دیجیکالا مگ

به "بهترین راه های نگهداری و تا کردن لباس های کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه های نگهداری و تا کردن لباس های کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید