تلاش برای معیشت طبقات ضعیف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی اولویت مجلس باشد

به گزارش آسانسور، پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم قرائت شد.

تلاش برای معیشت طبقات ضعیف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی اولویت مجلس باشد

ایشان در این پیام فرموده اند: در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویت های کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مسائل عمده مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه پیشرفت و عدالت، نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاورده ایم. این واقعیت ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه اولویت، وادار سازد. توصیه صاحب نظران به ما می گوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.

متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.

امروز به هدایت و توفیق الهی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می شود و پیشانیِ باشکوه و درخشان مردم سالاری اسلامی بار دیگر در برابر چشم جهانیان رخ می کند. خداوند حکیم و قدیر را بر کمک به ملت ایران درحرکت بی وقفه تشکیل مجلس قانون گذاری سپاس میگویم و از همت و انگیزه ملت عزیز تشکر می کنم و به منتخبان ملت که توانسته اند امید و اعتماد رأی دهندگان را جلب کنند تبریک میگویم.

امام راحل عظیم الشأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را می توان جامع ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه آن را در یک جمله کوتاه اعلام می کند. اگر قانون را راه و جهت کشور به سمت قله ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی مشخص شده است، مجلس، متعهد این ریل گذاری و رهگشاییِ حیاتی است. همه دستگاه های حکومتی و مردمی و همه آحاد، وظیفه دارند از این جهت حرکت کنند. ضمانت اجرای این وظیفه نیز علاوه بر قوه قضائیه که مسئولیتش تضمین اجرای قانون است در خود مجلس پیش بینی شده است که حق تحقیق و تفحص، حق رد و قبول مدیران ارشد قوه مجریه، حق تذکر و سؤال و استیضاح، از آن جمله است. پس اگر قانون، درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانت های اجرای آن به درستی استفاده شود، کشور به هدف های والای خود دست می یابد. این است شأن والای مجلس و این است تکلیف حیاتی و مهم آن.

آن که می تواند مجلس را در این جایگاه شایسته بنشاند، شما کنندگان محترمید. آنگاه که کنندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویت های کشور و با کارشناسی و با حضور فعال و منظم و با پاک دستی و امانت داری، وظیفه قانون گذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطه امید مردم و نقطه اتکا مجریان و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدف های والا، سهم بسزا خواهد داشت. آفت عمده، سرگرم شدن کننده به حواشی زیان بار، یا واردکردن انگیزه های ناسالم شخصی و جناحی، یا سهل انگاری در کار، یا دسته بندی های احیاناً ناسالم قومی و منطقه ای و قبیله ای و امثال آن است.

در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویت های کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مسائل عمده مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه پیشرفت و عدالت، نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاورده ایم. این واقعیت ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه اولویت، وادار سازد. توصیه صاحب نظران به ما می گوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در این زمینه، راهنمای معتبری است. توجه به تنظیم برنامه هفتم که در شمار وظایف نزدیک مجلس یازدهم است و نیز توجه به کاهش نقش مشخص کننده نفت خام در منابع اقتصادی دولت که خود فرصت مغتنمی برای ترسیم خط اقتصادی کشور است، توصیه دیگر این جانب به شما عزیزان است.

در اقدام به وظیفه نظارتی، تأکید این جانب بر رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حب و بغض های شخصی و جناحی است. نه حقی از مدیر و مجری خدوم و زحمت کش ضایع شود و نه اغماض و اهمالِ بی مورد صورت گیرد.

همکاری کنندگان با یکدیگر، درهم تنیدگی تجربه مجربان با شور و حرارت جوانان و تازه واردان، مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو و عدم مسابقه در احراز این یا آن جایگاه، موضع گیری های انقلابی در حوادث مهم جهانی و داخلی، اهتمام به مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات، صدور آرامش و اطمینان به افکار عمومی کشور در نطق ها، تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه، نسخ قوانین زائد و مزاحم و اجتناب از تکثر و تراکم قوانین، توصیه های دیگر این جانب به شما کنندگان ملت است. مطمئنم که رعایت این سرفصل ها به ملت ایران ثابت خواهد کرد که انتخاب آنان درست بوده است و میل به حضور در انتخابات را در آنان افزایش خواهد داد. تقوا و توکل و اعتماد به خدا را سرمایه بی خاتمه خود بدانید و باقدرت و جدیت حرکت کنید. خدا یارتان باد.

لازم می دانم از کنندگان محترم دوره پیش به ویژه از رئیس پرانگیزه و پرتلاش آن جناب آقای دکتر لاریجانی قدردانی کنم و اجر و ثواب الهی را برای هر عمل صالح آنان مسألت نمایم. سلام وصلوات خدا بر حضرت بقیة الله اعظم (روحی فداه) و رحمت و مغفرت الهی نثار ارواح طیبه شهیدان و امام و پیشوای آنان حضرت امام خمینی.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تلاش برای معیشت طبقات ضعیف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی اولویت مجلس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای معیشت طبقات ضعیف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی اولویت مجلس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید