خبرنگاران بانک جهانی برآورد خود از رشد مالی هند را به دلیل کرونا کاهش داد

به گزارش آسانسور، دهلی نو- خبرنگاران- بانک جهانی روز یکشنبه برآورد خود از رشد اقتصادی هند برای سال اقتصادی جاری را به دلیل تبعات منفی کرونا کاهش داد و رقم آن را میان 1.5 تا 2.8 درصد پیش بینی کرد. این کمترین رشد اقتصادی هند از زمان آزادسازی اقتصادی این کشور در سال 1991 است.

خبرنگاران بانک جهانی برآورد خود از رشد مالی هند را به دلیل کرونا کاهش داد

به گزارش نشریه تایمز او ایندیا، بانک جهانی در گزارش رشد اقتصادی جنوب آسیا بیان کرد: انتظار می رود رشد اقتصادی هند در سال اقتصادی 21-2020 که از یکم ماه آوریل شروع شد بین 1.5تا 2.8 درصد باشد. پیش از این بانک جهانی رشد اقتصادی هند برای سال اقتصادی 19-2020 را که در تاریخ سی و یکم ماه مارس به سرانجام رسید، 4.8 درصد اعلام نموده بود.

بر اساس گزارش این بانک، رشد اقتصادی هند تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. پیش از شیوع این ویروس اقتصاد هند با رکود روبرو شده بود.

دولت هند برای مقابله با ویروس کرونا یک قرنطینه سراسری در این کشور اعلام نموده است. این قرنطینه سبب شده است تا کارخانه ها، مراکز صنعتی و تجاری فعالیت خود را متوقف نمایند و حرکت قطارها، پروازها و خودروها در این کشور لغو شوند.

این بانک اضافه کرد: انتظار می رود اختلالات ایجاد شده در مصرف داخلی و عرضه کالا در هند به کاهش شدید رشدپ اقتصادی این کشور منجر گردد. همچنین پیش بینی می گردد که رشد اقتصادی هند در سال 2022، پس از کاهش تاثیرات ویروس کرونا، به 5 درصد افزایش یابد.

پیش از این بانک توسعه آسیا رشد اقتصادی هند برای سال اقتصادی جاری را کمتر از 4 درصد و سازمان جهانی اعتباری اس اند پی این رشد را 3.5 درصد پیش بینی نموده بودند.

بانک جهانی همچنین در گزارش خود رشد اقتصادی سال اقتصادی جاری در منطقه جنوب آسیا که شامل هشت کشور می گردد را 1.8 تا 2.8 درصد پیش بینی نموده است. این بانک 6 ماه پیش رشد اقتصادی این منطقه را 3.6 درصد پیش بینی نموده بود.

هانس تیمر اقتصاد دان ارشد در بخش جنوب آسیا در بانک جهانی هند گفت: آینده رشد اقتصادی هند نگران نماینده است. در صورتی که قرنطینه سراسری تمدید گردد، نتیجه اقتصادی آن بسیار بدتر از پیشبینی های بانک جهانی خواهد شد.

وی شرح داد: هند برای مقابله با چالش رکود اقتصادی می تواند اول برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اقدام کند و از دسترسی همه افراد به غذا اطمینان یابد. سپس این کشور باید به مشاغل موقت به خصوص در سطح محلی متمرکز گردد. هند باید از ورشکستگی شرکت های متوسط و عظیم جلوگیری کند.

بانک جهانی با یاری یک میلیارد دلاری به اقتصاد هند برای مقابله با ویروس کرونا موافقت نموده است. این بانک اکنون اولین بخش این یاری اقتصادی را در اختیار هند قرار داده است. این بانک در گزارش خود همچنین اضافه کرد که شیوع ویروس کرونا، ضعف های موجود در اقتصاد هند را عظیمتر نموده است.

هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر درکوشش است با شیوع ویروس کرونا مقابله کند. در این کشور، اکنون بیش از 8 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

دولت هند در کوشش است تا از تاثیرات سلامتی و اقتصادی این ویروس بکاهد. بانک مرکزی هند نیز با کاهش نرخ بهره و همچنین تاخیر باز پرداخت وام ها سعی نموده است فشار اقتصادی کرونا را کاهش دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بانک جهانی برآورد خود از رشد مالی هند را به دلیل کرونا کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک جهانی برآورد خود از رشد مالی هند را به دلیل کرونا کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید