قیمت 92 هزار تومانی برنج داخلی تکذیب شد، گران فروشی به وسیله دلالان

به گزارش آسانسور، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، قیمت 92 هزار تومانی برنج داخلی را تکذیب کرد و گفت: برنج مورد احتیاج کشور از محل فراوری داخل و واردات تامین می گردد و کمبودی در این زمینه نداریم.

قیمت 92 هزار تومانی برنج داخلی تکذیب شد، گران فروشی به وسیله دلالان

به گزارش گروه مالی آسانسور، قاسمعلی حسنی درخصوص شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت برنج داخلی تا سقف 92 هزارتومان، اضافه نمود: افزایش قیمت برنج تا سقف 92 هزار تومان شایعه ای بیش نیست و سودجویان در پی منافع خودشان هستند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهارداشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی از 47 هزار تا 77 هزار تومان (درجه یک لوکس - برنج کشت دوم) و برنج خارجی تایلندی شرکت بازرگانی دولتی 12 هزار و 500 تومان، برنج هندی 18 هزار و 500 تومان، برنج آزاد هندی و پاکستانی از 23 تا 29 هزار تومان است.

وی با تاکید براینکه هیچ کمبود و محدودیتی در عرضه برنج به بازار نداریم، توضیح داد: هر کسی به هر میزان و هر میزان که بخواهد برنج در بازار به وفور موجود است و محدودیتی در عرضه این محصول نداریم.

گران فروشی برنج به وسیله دلالان

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه عده ای در پی سودجویی و گران فروشی برنج هستند، گفت: عده ای دلال، سودجو و عمده فروش در شمال کشور اقدام به گران فروشی و انتشار شایعاتی مبنی بر گرانی این محصول می نمایند که باید این موضوع به وسیله مسوولان امر پیگیری گردد.

وی اضافه نمود: در واقع تهران و شهر های دیگر، چون خریدارند، مشخص نماینده نرخ برنج نیستند و دخالتی در این خصوص ندارند، اما فروشنده (سه استان شمالی کشور) مشخص نماینده نرخ برنج داخلی هستند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی براین باور است که هر کاسبی در شهر های دیگر در پی خرید محصول برنج با قیمت های کمتر است تا بتواند محصول بیشتری را تامین کند، بنابراین افزایش قیمت برنج به ضرر است، اما عده ای سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به گران فروشی می نمایند.

وی از دستگاه های نظارتی و بازرسی کل کشور خواست تا این موضوع را پیگیری نمایند تا مصرف نمایندگان سایر استان های کشور، متضرر نشوند.

لازم به ذکر است احتیاج سالیانه کشور به برنج نزدیک به سه میلیون تن است که طبق آمار ها سالانه نزدیک 2 میلیون تن از محل فراوریات داخلی و بین 800 هزار تا یک میلیون تن از محل واردات تامین می گردد.

سال جاری به علت خشکسالی آمار ها نشان می دهد که فراوری برنج داخلی حدود 1.2 میلیون تن بوده است.

هر ساله براساس بخشنامه ای در حمایت از کشاورزان داخلی، ورود برنج خارجی به مدت پنج ماه (از یکم مردادماه تا یکم دی ماه هر سال) ممنوع می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قیمت 92 هزار تومانی برنج داخلی تکذیب شد، گران فروشی به وسیله دلالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت 92 هزار تومانی برنج داخلی تکذیب شد، گران فروشی به وسیله دلالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید