مصاحبه اختصاصی خبرنگاران با برگزارکنندگان اولین ماراتون ایران

به گزارش آسانسور، ماراتون ایران با نام I run Iran شناخته می گردد.مدیر رسانه ای این رویداد آقای دانیل بلینی است. خود آقای بلینی عاشق ایران است و شاید این پانزدهمین بار است که به ایران سفر می نماید. با دانیل برای مصاحبه درباره جزئیات اولین ماراتون ایران تماس گرفتم و ایشان با کمال میل دعوت من را پذیرفتند. در ادامه مصاحبه من با آقای دانیل بلینی درباره این رویداد مهم را مطالعه می کنید.

مصاحبه اختصاصی خبرنگاران با برگزارکنندگان اولین ماراتون ایران

او می گوید مدیر اصلی این پروژه یک فرد هلندی است که از دوستان قدیمی او است. شغل اصلی دانیل مدیر رسانه ای است و به خاطر اینکه پیش از این بارها به ایران سفر نموده از او درخواست شده تا در این پروژه با برگزارنمایندگان ماراتون همکاری داشته باشد.

خودتان هم تجربه ای در ماراتون داشته اید؟

بله، حدود دو سال پیش یک ماراتون در آمستردام برگزار گردید که خود من یکی از شرکت نمایندگان آن مسابقه بودم. من کلاً عاشق ورزش هستم.

چطور شد که ایده برگزاری این رقابت ها به فکر تیم شما رسید؟

همان طور که گفتم، برگزارنماینده اصلی این رقابت ها یک شرکت هلندی به نام ایران سیلک رود (Iran Silk Road) است. در واقع بنیان گذار این شرکت یک هلندی به نام سباستین اشتراتن است و سال ها است که در ایران زندگی می نماید.

خود ماراتون رویداد بسیار بزرگی است و برگزاری آن مسائل بسیاری دارد. حالا در نظر بگیرید که این رویداد قرار است اولین ماراتونی باشد که در ایران برگزار می گردد. ترکیب این دو بسیار جالب و چالش برانگیز می گردد. به نظر من چنین ترکیبی این رویداد را به امری کاملاً متمایز تبدیل می نماید. بعلاوه اگر شما نگاهی به سابقه ملت ایران بیاندازید و اندکی با صنعت توریسم آشنا باشید، متوجه می شوید که هیچ چیز در ایران غیر ممکن نیست و برای هر ایده ای یک شانس وجود دارد. فقط باید راه خود را بشناسید و به فرهنگ و رسوم این مردم احترام بگذارید.

چرا شیراز برای برگزاری این ماراتون انتخاب شد؟

سوال بسیار خوبی پرسیدید. علت اصلی تخت جمشید است. این مکان یکی از مهمترین سایت های تاریخی ایران است و بعلاوه آب و هوای این منطقه در این فصل سال برای برگزاری چنین رویداد ورزشی بسیار مناسب است. هوا نه زیاد گرم و نه چندان سرد است.

چه سازمان های بین المللی یا ایرانی در این رویداد دخیل هستند؟

هیچ سازمان بین المللی این رویداد را پشتیبانی نمی نماید و تنها یک شرکت خصوصی هلندی در برگزاری این رویداد دخیل است و بعلاوه فدراسیون دو و میدانی ایران تا حدودی از این ماراتون پشتیبانی می نماید. به علاوه این ماراتون هیچ پشتیبان اقتصادی خارجی یا ایرانی ندارد.

چند دونده قرار است در این ماراتون شرکت نمایند؟

براساس آخرین آمار، بیش از 140 دونده از بیش از 35 کشور مثل بریتانیا، آمریکا، یونان، آلمان و چندین کشور دیگر در این رویداد شرکت خواهند کرد.

مسافت ماراتون چقدر است؟

مسافت در نظر گرفته شده 42/95 کیلومتر است.

پس رویداد پیش رو یک ماراتون کامل است و قرار نیست که نیمه ماراتون باشد؟

بله، قرار است که یک ماراتون کامل برگزار گردد.

نقطه آغاز و خاتمه کجا است؟

دوندگان از تخت جمشید ماراتون را آغاز می نمایند و پس از طی یک جهت 42 کیلومتری مجدداً در تخت جمشید ماراتون را به خاتمه می رسانند.

چه جوایزی برای برندگان ماراتون در نظر گرفته شده است؟

به علت نداشتن پشتیبان اقتصادی متاسفانه نتوانستیم جوایزی برای برندگان مسابقه تهیه کنیم.

یعنی هیچ حامی اقتصادی از یران هم شما را پشتیبانی نمی نماید؟

خیر، متاسفانه تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است. به نظر می رسد چیزی که برای شرکت نمایندگان این ماراتون اهمیت دارد، حضور در اولین ماراتون برگزار گردیده در ایران به عنوان یک رویداد تاریخی است. در واقع نفرات اول تا سوم این مسابقه بعداً بابت این که جزو نفرات برتر اولین ماراتون ایرانی بوده اند به خود می بالند و این برای آن ها خیلی مهم تر از مسائل اقتصادی است.

ولی خیلی عجیب است که هیچ حامی اقتصادی پیدا ننموده اید.

بله، اما مطمئن هستم اگر این بار پیروز شویم، حتماً در دفعات بعد حامی اقتصادی خواهیم داشت و رسانه ها هم توجه بیشتری به ماراتون های بعدی معطوف می نمایند.

آیا تا به امروز مسئله خاصی وجود داشته که برای شما قابل انتظار نباشد؟

شاید عجیب ترین مسئله برای ما و کسانی که قرار است از خارج ایران به این ماراتون بیایند، ممنوعیت شرکت زن ها در ماراتون باشد. اما این یک مسئله فرهنگی است و ما هم به آن احترام می گذاریم و از مقامات متشکریم که به ما اجازه برگزاری ماراتون را داده اند. پس سعی می کنیم کار خود را براساس قوانین ایران پیش ببریم.

در هر صورت امیدواریم که اولین ماراتون تاریخ ایران آغاز خوبی برای برگزاری ماراتون های بعدی باشد و پیروزیت ما به مقدار ای باشد که بتوانیم این مسابقه را هر سال برگزار کنیم و در سال های بعدی با استقبال بهتری روبرو بشویم.

اگر با آسانسور همراه باشید یک گزارش اختصاصی هم از روز برگزاری ماراتون برای شما تهیه و منتشر خواهیم کرد.

منبع: کجارو / کجارو

به "مصاحبه اختصاصی خبرنگاران با برگزارکنندگان اولین ماراتون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه اختصاصی خبرنگاران با برگزارکنندگان اولین ماراتون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید