کاهش 60میلیارد پوندی ارزش سهام در بازار لندن

به گزارش آسانسور، خبرگزاری خبرنگاران- سویه جهش یافته نو کووید-19، 60 میلیارد پوند از ارزش سهام در بازار لندن کاست و بهای نفت را به کمترین مقدار در دو ماه اخیر رساند.

کاهش 60میلیارد پوندی ارزش سهام در بازار لندن

به گزارش خبرگزاری آسانسور، انتشار خبر شناسایی سویه تازه کرونا، باعث ریزش ارزش سهام در بازار لندن شد. این گزارش می افزاید ارزش سهام یکصد شرکت بزرگ در بازار سهام لندن در پی انتشار خبر شناسایی سویه جهش یافته تازه ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، 3.4 درصد کاهش یافت. خبر سویه جهش یافته تازه کووید، بهای نفت را نیز به کم ترین مقدار در دو ماه اخیر رساند و 60 میلیارد پوند از ارزش سهام در بازار لندن نیز کاست. به نوشته دیلی تلگراف، بعلاوه ارزش سهام در بازار های آمریکا و سایر کشور های اروپا یی نیز کاهش یافت. در پی شناسایی شدن نخستین فرد مبتلا به سویه تازه جهش یافته ویروس کرونا با نام بی 1.1.529 (B.1.1.529) در کشور بلژیک، اکنون مقامات بهداشتی در کشور های اروپایی، نگرانند.

روزنامه گاردین نوشت سوزان هاپکینز (Susan Hopkins)، مشاور ارشد سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هشدار داد سویه تازه شناسایی شده ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نگران نماینده ترین سویه ای است که ما دیده ایم. وی اضافه نمود شمار مبتلایان به کووید در کم تر از دو هفته اخیر در آفریقای جنوبی، دو برابر شده است و چنین سرعتی در انتشار، از ابتدای همه گیری کووید، دیده نشده بود. کشور های عضو اتحادیه اروپا، از جمله دولت های آلمان، هلند و ایتالیا، پرواز هواپیما ها از کشور های آفریقایی بوتسوانا، زامبیا، اسواتینی، زیمبابوه، آفریقای جنوبی و لسوتو را ممنوع کردند تا از ورود سویه تازه، پیشگیری نمایند.

به گزارش رسانه های انگلیس، سویه تازه که 3 روز پیش شناسایی شد، دو برابر سویه آلفا، جهش پیدا می نماید، سرعت انتشارش بسیار زیاد است و بنابراین، ممکن است در برابر واکسن های موجود کرونا، مقاومت کند. به نوشته روزنامه مترو، جو فاهلا (Joe Phaahla)، وزیر بهداشت و درمان آفریقای جنوبی گفت: شمار مبتلایان به کووید، به سرعت در این کشور در حال افزایش است و اضافه نمود در استان پر جمعیت گوتنگ (Gauteng) که شهر های بزرگ ژوهانسبورگ و پرتوریا در آن واقع است، به ویژه جوانان زیادی دچار سویه جهش یافته تازه کووید شده اند. ساجد جاوید، وزیر بهداشت و درمان انگلیس نیز گفت: سرعت انتشار سویه تازه کووید، دو برابر سویه آلفاست و احتمال می رود واکسن های موجود، بر سویه های جهش یافته ویروس کرونا، اثر نداشته باشد. وی تاکید نمود: تا خاتمه همه گیری کووید، راه درازی در پیش است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاهش 60میلیارد پوندی ارزش سهام در بازار لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 60میلیارد پوندی ارزش سهام در بازار لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید