ممکن است به ناقضان مرز روسیه حمله کنیم

به گزارش آسانسور، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اقدام تحریک آمیز اخیر ناوشکن انگلیسی تأکید کرد که مسکو می تواند به آن هایی که مرز های روسیه را نقض می نمایند، حمله کند.

ممکن است به ناقضان مرز روسیه حمله کنیم

به گزارش گروه بین الملل آسانسور، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در مصاحبه با نشریه Mezhdunarodnaya Zhizn در سؤالی در مورد اقدام تحریک آمیز ناوشکن انگلیسی دیفندر هشدار داد که مسکو ممکن است به آن هایی که مرز های این کشور را نقض می نمایند حمله کند.

ریابکوف در این خصوص گفت که مسکو می تواند به آن هایی که مرز روسیه را در دریای سیاه نقض می نمایند، حمله کند، اما چنین کاری را نخواهد کرد و لندن می بایست این پیغام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جدیت اوضاعی که ناوشکن دیفندر به وجود آورد را درک کند.

معاون لاوروف در پاسخ به سؤالی درباره واکنش روسیه به تحرکات اخیر انگلیس گفت: ما حمله نخواهیم کرد، اما می توانیم حمله کنیم.

ریابکوف در این خصوص ادامه داد: مسئله جدی است، استفاده از زور علیه یک ناقض مرز دولتی همواره یک تصمیم سیاسی بوده است و پیغامی که مستقیماً رئیس جمهور (روسیه) ابلاغ کرد، جدیت این موضوع را نشان می دهد. فکر می کنم که لندن این پیغام را شنید.

روز دوم تیرماه، علی رغم هشدار های پی در پی روسیه، ناو جنگی دیفندر انگلیس وارد آب های کریمه که در قلمرو روسیه واقع شده است، شد.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از 20 جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب های کریمه، محاصره کردند و یک روز پس از ورود جنجالی ناو جنگی اچ ام اس دیفندر انگلیس به آب های سواحل کریمه، وزارت خارجه روسیه، دیبورا برونرت سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

وزارت دفاع انگلیس در توجیه این اقدام مدعی شد که ناو دیفندر در یک جهت بی خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین المللی حرکت می نموده است.

مقام های روس در مناسبات مختلف تأکید نموده اند که اقدام تحریک آمیز ناوشکن انگلیس با هماهنگی ایالات متحده انجام گرفته است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) توضیح داد که مسکو اطمینان دارد که ایالات متحده پشت اقدامات تحریک آمیز اخیر ناوشکن انگلیسی در آب های قلمرو روسیه در امتداد ساحل کریمه بوده است.

پیش از این هم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم طی یک کنفرانس خبری گفت که یقین دارد این اقدام ناو انگلیسی بدون موافقت آمریکا انجام نشده است.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 بعد از برگزاری یک همه پرسی، واشنگتن و کشور های غربی و اروپایی چندین دور تحریم هایی را علیه روسیه به بهانه تنش زایی در شرق اوکراین وضع نموده اند و این در حالی است که مسکو بار ها این اتهامات را رد نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ممکن است به ناقضان مرز روسیه حمله کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است به ناقضان مرز روسیه حمله کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید