روسیه به تهدیدهای آمریکا گوش نداد، ادامه کار بر روی پروژه نورداستریم 2

به گزارش آسانسور، خبرنگاران : منابع خبری اعلام کردند علی رغم تهدید های آمریکا علیه پروژه نورداستریم 2، روسیه این پروژه را در آب های آلمان ادامه می دهد.

روسیه به تهدیدهای آمریکا گوش نداد، ادامه کار بر روی پروژه نورداستریم 2

به گزارش آسانسور به نقل از آسانسور، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (یک شنبه) در گزارشی اظهار داشت، روسیه، بی توجه به تهدید های آمریکا علیه پروژه نورداستریم 2، ساخت لوله گازی در آب های آلمان را با استفاده از کشتی فورتونا ادامه می دهد.

سخنگوی این پروژه به یک رسانه آلمانی در این باره اظهار داشت: با در دست داشتن مجوز های رسمی، کار ساخت لوله گازی از سوی روسیه و با به کارگیری کشتی فورتونای ساخت این کشور ادامه دارد.

آژانس دریایی و هیدروگرافی فدرال (BSH) در هامبورگ نیز پیش تر این مسئه را تایید نموده و گفته بود: لوله ها در 2 کلیومتری منطقه انحصاری آلمان قرار خواهد گرفت و بعد از مدتی به همدیگر مونتاژ خواهند شد.

همچنین گفته می گردد روسیه در حال کار مدوام در آب های متعلق به دانمارک است.

به تازگی وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای از تحریم سه نهاد و 13 کشتی روسی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 اطلاع داد.

سال گذشته کار ساخت پروژه گازی نورد استریم 2 در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً ازسرگرفته شده و 93 درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد نمود.

به تازگی دونالد توسک رئیس سابق شورای اروپا، پیشنهادی برای متوقف کردن پروژه نورداستریم 2 ارائه نموده و آن را برابر با سرانجام دادن به تجاوز روسیه علیه اوکراین دانست.

در مقابل ماه گذشته آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، با دفاع از پروژه گازی نورداستریم 2، از اتحادیه اروپا خواست آن را سیاسی نکند و گفت: از حواشی نورداستریم 2 و موقعیت کشور های عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا آگاه هستم، اما بهتر است این نکته را گوشزد کنم این پروژه قابل قیاس با پروژه انتقال گاز از اوکراین و ترکیه نیست.

تکمیل پروژه نورد استریم-2 یک پیروزی عظیم ژئوپلیتیکی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، محسوب می گردد. مقامات ارشد دولتی آمریکا پیش تر اعلام نموده بودند تنها راه توقف این پروژه تحریم آلمان به عنوان مصرف کنندگان نهایی گاز صادراتی روسیه است!

منبع: اقتصادنیوز

به "روسیه به تهدیدهای آمریکا گوش نداد، ادامه کار بر روی پروژه نورداستریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به تهدیدهای آمریکا گوش نداد، ادامه کار بر روی پروژه نورداستریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید