نرخ سود سپرده گذاری بانک ها نزد بانک مرکزی افزایش یافت

به گزارش آسانسور، هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه روز جاری خود، نرخ سود سپرده گذاری بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با 1 واحد درصد افزایش، 13 درصد معین کرد که این تصمیم از روز شنبه 14 تیرماه 1399 اجرا می گردد.

نرخ سود سپرده گذاری بانک ها نزد بانک مرکزی افزایش یافت

به گزارش فارس، آخرین اطلاعات به دست آمده از عملکرد بخش واقعی اقتصاد نشان می دهد، رشد مالی بدون نفت در جهت صعودی قرار گرفته است. از طرف دیگر، نرخ تورم از تورم هدف اعلام شده (22 درصد) فاصله دارد. بر این اساس، هیأت عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی در جلسه پنج شنبه مورخ 12 تیرماه 1399، ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.

براین اساس، هیأت عامل بانک مرکزی براساس مواد (6) و (11) دستورالعمل عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی، نرخ سود سپرده گذاری بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با یک واحد درصد افزایش، 13 درصد مشخص کرد.

ذکر این نکته لازم است که این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود و راهنمایی نرخ تورم به سمت نرخ تورم هدف اتخاذ شده و از روز شنبه مورخ 14 تیرماه 1399 اجرا می گردد. یادآور می گردد که نرخ سود اعتبارگیری بانک ها از بانک مرکزی 22 درصد است.

پیش از این هیأت عامل بانک مرکزی در روز چهارشنبه مورخ 4 تیرماه 1399، کف دالان نرخ سود را از 10 به 12 درصد افزایش داده بود.

منبع: فرارو

به "نرخ سود سپرده گذاری بانک ها نزد بانک مرکزی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ سود سپرده گذاری بانک ها نزد بانک مرکزی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید