نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید

به گزارش آسانسور، پربازده ترین دفاتر اداری و محیط های شغلی، محیط هایی بوده اند که افراد حس راحتی در آنها داشته اند. یک محیط شیک و پر از رنگ می تواند برای کارمندان الهام بخش یک محیط کاری شاد و سالم و رشد اعضای تیم باشد.

نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید

طراحی محیط اداری این روزها تنها به اسم یک فاکتور زیبایی شناسانه و تزئینی در دفاتر اداری به کار نمی رود. در واقع دکوراسیون محیط های اداری می تواند بر موارد بسیاری از جمله روش کار کارکنان، نوع ارتباطات درون سازمانی، مقدار بهره وری و… به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر بگذارد. آسانسور چند فاکتور مهم در طراحی محیط های اداری به شما یادآوری می نماید.

توجه به رنگ مبلمان

برای طراحی محیط اداری احتیاج است که انواع مبلمان و پارچه مبلی مناسب و کاربرد آن ها را بشناسید، تا از مبل های خاص محیط های اداری و رنگ های مناسب آن ها بهره ببرید. میز و جایگاه و مبلمان شما باید هم مدرن و هم زیبا باشد تا بتواند سلامت کارمندان را حفظ کند. بعلاوه به رنگ مبل هم دقت کنید تا با دیوار و دیگر وسایل دکوری اداری شما هماهنگ باشد.

استفاده از گل و گیاه

بعلاوه می توانید از گل ها و گیاهان آپارتمانی برای طراحی محیط اداری خود هم بهره ببرید تا حس شادابی به کارمندان خود بدهید. هرجایی که از گل و گیاه بهره ببرید علاوه بر اینکه باعث زیبایی محیط می گردد، می تواند باعث افزایش روحیه و آرامش شما و ایجاد یک دکوراسیون اداری کلاسیک هم باشد.

توجه به رنگ دیوارها و کاغذ دیواری

رنگ دیوارها و کاغذ دیواری های انتخاب شده در دکوراسیون داخلی اداری باید به نحوی باشد تا فضا را در راستای افزایش راندمان کارمندان سوق دهند. لازمه اینکار برقراری و ایجاد یک محیط آرام و تعریف شده است تا هر بخش مطابق با نوع فعالیت، به کار خود بپردازد. دکوراسیون اداری معمولا کاغذ دیواری های رسمی به خود می بیینند و از طرح های گل دار و الگوهای شلوغ یا جنس هایی مانند چرم و کاغذهای لوکس در طراحی این محیط استفاده نمی گردد.

از رنگ برند خود الهام بگیرید

در دکوراسیون اداری می توانید از رنگ برند و لوگوی خود برای فضاها الهام بگیرید. هنگام انتخاب یک طرح رنگی برای فضای خود، از رنگ های برند خود بهره ببرید تا فضای شما بازتابی از آنچه باشد که در شغلتان انجام می دهید. رنگ های مناسب می توانند تأثیر روانشناختی بر روی افراد داشته و باعث احساس رضایت و شادابی آن ها شوند.

طرح های مناسب برای ادارات و فضاهای کوچک

اما برای محیط های اداری که کوچک هستند هم می توانید از دکوراسیون خاصی بهره ببرید که در ادامه به فاکتورهایی در طراحی فضای اداری کوچک آن اشاره می گردد.

استفاده از آینه ها

در طراحی محیط اداری آینه ها می توانند ظاهر کلی فضای کاری شما را تغییر دهند. آن ها دفتر شما را با ظرافت و حرفه ای تر جلوه می دهند و می توانند هر نوع فضایی را بزرگتر نشان دهند و باعث می شوند فضای کاری شما بازتر و مجذوب کننده تر گردد.

از پارتیشن ها بهره ببرید

یکی از المان های دکوراسیون اداری کوچک استفاده از پارتیشن ها برای تقسیم بندی و خصوصی سازی حریم کارمندان است. محیط های اداری باز در ظاهر فضای کاری مدرنی را ارائه می دهند. اما خوب است از پارتیشن های شیشه ای یا پرده هایی بهره ببرید که کارمندان بتوانند یکدیگر را ببینند.

استفاده از نور پردازی های مناسب

یکی از مواردی که در طراحی محیط اداری مورد استفاده قرار می گیرد و موجب شیک نشان دادن محیط می گردد استفاده از نور است. علاوه بر رنگ، روشنایی هم روی کارمندان تاثیر گذار است. نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی پرسنل می گردد.

منبع: پیام دلتا

به "نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون اداری بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید