پاسخ ایرانداک به خبر هک پایگاه اطلاعاتی

به گزارش آسانسور، به گزارش خبرنگار مهر، فعالان امنیت سایبری عصر روز گذشته از افشای پایگاه اطلاعات هویتی کاربران بعضی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی خبر دادند که این اطلاعات در فضای مجازی در حال خرید و فروش است.

پاسخ ایرانداک به خبر هک پایگاه اطلاعاتی

برای مثال گفته شده است که اطلاعات 950 هزار کاربر پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و اطلاعات کامل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دلیل هک پایگاه های اطلاعاتی شان در فضای مجازی خرید و فروش می گردد.

در پی پیگیری خبرنگار مهر از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در مورد جزئیات افشای این اطلاعات، روابط عمومی این پژوهشگاه به این موضوع اینگونه پاسخ داد: در روز آدینه 29 فروردین 1399 از طرف مرکز ماهر آگاه شدیم که کاربر ناشناسی به صورت غیرقانونی ادعای در اختیار داشتن پایگاه داده ایرنداک و فروش آن را در یک سایت قرار داده است.

کارشناسان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) بلافاصله پس از آگاهی از موضوع، آنالیز خود در این زمینه را شروع کردند و نتایج آنالیز اولیه نشان می دهد که دو نمونه داده گذاشته شده در این سایت مربوط به سامانه ثبت قدیمی ایرنداک است که از سال 1395 غیر فعال بوده و مدتی بعد نیز آرشیو شده است.

این پژوهشگاه اظهار داشت: این ادعا از سوی کارشناسان فنی و مراجع مرتبط در دست آنالیز است و تا به امروز هیچ نشانه ای که بیانگر هک سامانه ها یا نشت اطلاعات از سامانه های پژوهشگاه باشد، مشاهده نشده است. لازم به ذکر است بیشتر داده های ثبت شده در ایرانداک، بر پایه قوانین و مقررات در دسترس همگان است و تنها شمار اندکی از این داده ها منتشر نمی شوند.

با این حال ایرنداک خود را در برابر حفظ داده های کاربران مسئول می داند و این موضوع نیز در مراجع قانونی در دست آنالیز بیشتر و پیگیری است. هم اکنون همه سامانه ها و پایگاه های ایرانداک در حال خدمت رسانی هستند و بخش فنی ایرانداک همه توان خود را به کار می گیرد تا از مخاطرات احتمالی پیشگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پاسخ ایرانداک به خبر هک پایگاه اطلاعاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ایرانداک به خبر هک پایگاه اطلاعاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید