پشت پرده شهریه باشگاه های بدنسازی در ایران

به گزارش آسانسور، خبرنگاران- باشگاه بدنسازی تازه افتتاح شده در شمال تهران، روز هایی متفاوت را پشت سر می گذارد. ابتدا حضور ناگهانی چهره هایی سرشناس مثل لوتار ماتیوس، کولینا، مارکوس مرک و آندریاس برمه، نام این باشگاه را در اخبار و شبکه های اجتماعی بولد کرد و تنها دو روز بعد مسئله شهریه و هزینه تمرین ها به میان آمد. برخی ها گفتند هرکسی را به این باشگاه راه نمی دهند و برای ورزش کردن در آن از عدد سرسام آور 350 میلیون تومان سخن گفتند. هرچند ممکن است در خصوص این عدد اغراق شده باشد.

پشت پرده شهریه باشگاه های بدنسازی در ایران

هزینه های باشگاه بدنسازی متافیتنس سام سنتر

باشگاه بدنسازی متافیتنس در مجتمع سام سنتر نامی است که تازگی روی زبان ها افتاده است. حضور چهره های مطرح فوتبال ایتالیا و آلمان برای بلند آوازه شدن و نام درکردن کافی به نظر می رسد، اما در روز های گذشته بیشتر از لوتار ماتیوس، لوییجی کولینا و خود باشگاه، هزینه های سرسام آور متافیتنس مورد توجه مردم و کاربران فضای مجازی نهاده شد. رقم ها متفاوت، اما همه آن ها نجومی است. یک نفر گفته هزینه سالانه عضویت در این باشگاه 350 میلیون تومان است، نفر دوم از عدد 320 میلیون تومان نوشته و یکی از رسانه ها به نقل از امیرحسین اصلانیان مهاجم دهه 80 تیم فوتبال پرسپولیس از هزینه اشتراک سالانه 120 میلیون تومانی برای چهره های مشهور خبر داده است.. تمام عدد و رقم های اعلام شده برای تعرفه باشگاه بدنسازی متافیتنس فعلا در حد حدس است. با این حال مدیران باشگاه تا الان شهریه 350 میلیون تومانی را تکذیب نکرده اند.

هزینه متافیتنس از سایر باشگاه ها چقدر بیشتر است؟

باشگاه بدنسازی متافیتنس احتمالا گران ترین گزینه برای ورزشکاران ایرانی است؛ چه در داخل کشور و چه در خارج. اگر رقم اشتراک 350 یا 320 میلیون تومانی واقعیت داشته باشد، شهریه تمرین کردن در این باشگاه حدود 35 برابر گران تر از بعضی از باشگاه های شمال تهران است. باشگاه بدنسازی اکسیژن یکی از گزینه های شمال شهر برای تمرین کردن است و هزینه اشتراک یک ساله این باشگاه 10 میلیون تومان است. اشتراک هشت ماهه این باشگاه شش میلیون تومان و اشتراک سه ونیم ماهه این مجموعه سه میلیون تومان فروخته می گردد. مقرون به صرفه ترین اشتراک این باشگاه یک ونیم ماهه و به قیمت یک میلیون تومان فروخته می گردد. تعرفه ها، نسبتا گران هستند، اما درقیاس با هزینه باشگاه بدنسازی متافیتنس چندان به چشم نمی آیند. اگر رقم اشتراک سالانه باشگاه باشگاه بدنسازی متافیتنس را همان 350 میلیون تومان درنظر بگیریم، این هزینه نسبت به باشگاه بدنسازی اکسیژن 35 برابر بیشتر است. یکی از معروف ترین باشگاه های تهران مجموعه ورشی انقلاب است. باشگاه انقلاب تعرفه باشگاه بدنسازی را با نرخ سال 97 حساب می نماید. تعرفه یک ماهه مصوب باشگاه بدنسازی انقلاب بین 390 تا 455 هزار تومان تغییر می نماید. اگر سه روز در هفته به باشگاه بروید، ماهانه 390 هزار تومان و اگر شش روز در هفته به باشگاه بروید، 455 هزار تومان از شما می گیرند. به زبان ساده تعرفه سالانه باشگاه بدنسازی انقلاب بین چهار میلیون و 680 هزار تومان تا پنج میلیون و 460 هزار تومان خواهد بود. اگر دوباره به رقم 350 میلیون تومانی باشگاه بدنسازی متافیتنس برگردیم، متوجه اختلاف 65 تا 75 برابری تعرفه این باشگاه با باشگاه انقلاب می شویم.

چرا هزینه باشگاه متافیتنس عجیب است؟

باشگاه بدنسازی متافیتنس این روز ها با هزینه اشتراک سالانه 350 میلیون تومانی که هنوز تایید نشده، به معروفیت رسیده است. رقم 350 میلیون تومانی اشتراک سالانه این باشگاه با درنظر گرفتن نرخ تقریبی 28 هزار تومان برای هر دلار، معادل 12 هزار و 500 دلار است و کسی که این هزینه را پرداخت می نماید، ماهانه نزدیک به هزار و 40 دلار می پردازد. یک ایرانی از لندن در توییتر نوشته این رقم 12 برابر هزینه ای است که من بابت باشگاه بدنسازی به همراه استخر و سونا پرداخت می کنم. طبیعتا هیچ کارگری در ایران توانایی پرداخت 350 میلیون تومان برای اشتراک سالانه باشگاه متافیتنس را ندارد. با این حال اگر کف حقوق پنج میلیون و 600 هزار تومان را برای هر کارگر درنظر بگیریم، حقوق سالانه این افراد به 67 میلیون و 200 هزار تومان می رسد و خرید اشتراک سالانه باشگاه بدنسازی متافیتنس به 282 میلیون و 800 هزار تومان دیگر احتیاج دارد. کمی واقعی تر صحبت کنیم. رقم 350 میلیون تومان همین حالا کفاف خرید خودرو های صفرکیلومتر داخلی مثل رانا پلاس سقف شیشه ای، پژو پارس سال، پژو 405 و سمند EF7 دوگانه سوز را می دهد.

منبع: فرارو

به "پشت پرده شهریه باشگاه های بدنسازی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده شهریه باشگاه های بدنسازی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید