یک اقامتگاه بوم گردی در سپیدان افتتاح می گردد

به گزارش آسانسور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از افتتاح و بهره برداری اقامتگاه بوم گردی همایجان شهرستان سپیدان باهدف اشتغال زایی و افزایش ظرفیت گردشگری بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا اطلاع داد.

یک اقامتگاه بوم گردی در سپیدان افتتاح می گردد

به گزارش آسانسور به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری ظرفیت های ایجادشده در این اقامتگاه ها در شهرستان سپیدان اشاره نمود و اضافه نمود: تا به امروز 23 اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان به مرحله بهره برداری رسیده است که شامل 111 اتاق با ظرفیت پذیرش 524 نفر که اشتغال زایی 75 نفر مستقیم و 158 نفر غیرمستقیم را ایجاد نموده است.

او در مورد سرمایه گذاری اجرا شده در اقامتگاه بوم گردی همایجان این شهرستان بیان نمود: این اقامتگاه در روستای هماشهر محله ده پاگاه با مدیریت عبدالله بهروزی و اعتباری بالغ بر ده میلیارد و پانصد میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

او اضافه نمود: ایجاد و راه اندازی این اقامتگاه، برای 6 نفر به طور مستقیم و 12 نفر به صورت غیرمستقیم، با ظرفیت اقامت 52 نفر اشتغال زایی و افزایش ظرفیت گردشگری را در بر خواهد داشت که به محض عادی شدن شرایط استان و شهرستان سپیدان، با حضور مقامات استانی و شهرستانی آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

اردکان فارس در دامنه کوه زاگرس واقع شده و به دلیل رودخانه ها و چشمه های آن و نزدیکی آن به شیراز محل مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف، از جمله حوزه گردشگری تبدیل شده است.

آب وهوای خنک منطقه در تابستان و کوه های پوشیده از برف در زمستان و همچنین جاذبه گردشگری طبیعی منطقه، زیبایی منحصربه فردی را به شهرستان سپیدان داده است.

از ویژگی های اقامتگاه بوم گردی می توان به طبخ غذاهای محلی و تهیه محصولات به شکل کاملاً بومی، سازگاری با محیط زیست، قرار داشتن در دل طبیعت، دارا بودن فضایی محبت آمیز، صمیمانه و شناخت رسم و رسومات و تمدن تاریخ مناطق مختلف و روستاهای ایران اشاره نمود.

منبع: میراث آریا

به "یک اقامتگاه بوم گردی در سپیدان افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اقامتگاه بوم گردی در سپیدان افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید