استعفای 61 مدیر آموزش و پرورش به علت تعارض منافع

به گزارش آسانسور، معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از استعفای 61 مدیر آموزش و پرورش به علت تعارض منافع اطلاع داد.

استعفای 61 مدیر آموزش و پرورش به علت تعارض منافع

به گزارش تسنیم، یوسف نوری در آیین انعقاد و مبادله تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی (مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش) اظهار کرد: یکی از شعار های اساسی دولت، شفافیت عدالت و فسادستیزی است. عدالت این است که منافذ تعارض منافع را ببندیم، وقتی این منافذ بسته شوند، عدالت را در استفاده از امتیازات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای تحقق حکمرانی خوب و شایسته و تشکیل دولت قوی و مردمی نیازمند مدیریت تعارض منافع هستیم. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اعتباربگیر دولت در بخش هزینه ای است و امکانات خوبی دارد و بااین حال جزو پاکترین دستگاه های اجرایی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید است به زودی تفاهم نامه ای در راستای شعار سال داشته باشیم و شاهد تغییرات چشمگیر در راستای تحقق سند تحول بنیادین باشیم.

بعلاوه قاسم احمدی لاشکی در این مراسم اظهار کرد: یک فوریت لایحه مدیریت تعارض منافع 22 فروردین 1401 در مجلس تصویب شد و برای آنالیز به کمیسیون رفت.

وی اضافه کرد: برای شناسایی و برطرف مدیریت تعارض منافع اقداماتی را انجام دادیم و در مرحله نخست نزدیکترین افراد از مسئولیت های مرتبط خداحافظی کردند به گونه ای که 184 فرد شناسایی و با آن ها خداحافظی شد یا امکانات در اختیار را رها کردند براین اساس 106 توقف فعالیت و 61 استعفا را داشتیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه تعارض منافع، کار را با آن ها آغاز کردیم و دفتر معاونت حقوقی با آن ها جلسات متعددی برگزار کرد، براین اساس شناسایی عوامل و منافذ فساد را در آموزش و پرورش دنبال خواهیم کرد.

بعلاوه حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای توانمندسازی حاکمیت و جامعه یکی از بحث های مهم، موضوع تعارض منافع است برهمین اساس به رئیس جمهور اعلام کردیم در بحث تعارض منافع می توانیم با دولت همکاری کنیم و با 86 وزارتخانه و سازمان مکاتبه کردیم تا نمایندگان را معرفی نمایند که 24 مورد این اقدام را انجام دادند.

منبع: فرارو

به "استعفای 61 مدیر آموزش و پرورش به علت تعارض منافع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای 61 مدیر آموزش و پرورش به علت تعارض منافع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید