افزایش وام ساخت در بافت فرسوده به 250 میلیون تومان

به گزارش آسانسور، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: با هدف شتاب بخشی به فراوری مسکن در بافت های فرسوده، تسهیلات برای سازندگان حرفه ای که مقررات ملی ساختمان و استانداردهای کیفی را در کلانشهرها رعایت می نمایند به 250 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی افزایش یافته است

افزایش وام ساخت در بافت فرسوده به 250 میلیون تومان

به گزارش آسانسور از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی ذیل اقدام فراوری مسکن ملی، ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در شهرهای کشور تعهد نموده است که از این اقدام 145 هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت بازآفرینی شهری ایران است. این تعهد به دو بخش تقسیم می گردد که بخش اول یاری به جریان نوسازی مردمی (خودمالکی) به میزان 100 هزار واحد است که تا کنون نزدیک به 30 درصد این برنامه محقق شده است.

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به همین دلیل امروز(شنبه) اظهار داشت: یکی از دستور کارهای اصلی این شرکت تحقق 100 درصدی این هدف برای سال جاری و سال آینده است.

وی گفت: برای شتاب بخشی به این جریان با تعاملات اجرا شده با بانک های عامل و بویژه بانک مسکن سقف تسهیلات در دو مرحله افزایش یافته است و هم اکنون در کلانشهرهای کشور این تسهیلات برای سازندگان حرفه ای که مقررات ملی ساختمان و استانداردهای کیفی را رعایت می نمایند به 250 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی افزایش یافته که قابل بازپرداخت اقساطی طویل المدت است.

عبوری ادامه داد: در بخش دوم ساخت 45 هزار واحد مسکونی بصورت مشارکتی یا پیمانکاری در اراضی متعلق به شرکت و اراضی دستگاه های دولتی هدف گذاری شده است که با برنامه ریزی های اجرا شده این اقدام در شهرهای اهواز و خرم آباد شروع شده است و در تیرماه در قم، رشت، شوشتر، چابهار و کرج کلنگ زنی حدود پانزده هزار واحد را خواهیم داشت و در ماه های مرداد و شهریور نیز مابقی پروژه ها کلنگ زنی خواهد شد. به ثمر رساندن این طرح ملی مهمترین برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای سال جاری و سال آینده خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تحقق این مهم 2 هزار و 120 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای کاهش نرخ سود تسهیلات دوران مشارکت مدنی برای 100 هزار تسهیلات تجهیز شده است.

وی گفت: همچنین مبلغ 1500 میلیارد تومان اعتبارات برای ارتقای خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انتظار می رود با اهرمی شدن این اعتبار سایر دستگاه های اجرایی و شهرداری های کشور مبلغی قریب به 12 هزار میلیارد تومان در این بافت ها در سال های 1399 و 1400 جهت ارتقای خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه نمایند که در صورت تحقق این همکاری فرابخشی، شاهد تحول جدی در محلات هدف و تحقق پیش بینی سرمایه گذاری 10هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی جهت نوسازی مسکن خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین

به "افزایش وام ساخت در بافت فرسوده به 250 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وام ساخت در بافت فرسوده به 250 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید